A survey on vocabulary learning strategies used by the students at smp muhammadiyah palangka raya

Murdewi, Murdewi (2021) A survey on vocabulary learning strategies used by the students at smp muhammadiyah palangka raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI MURDEWI.pdf

Download (2MB)

Abstract

Abstrac

Strategi pembelajaran kosakata penting untuk pengetahuan kosakata siswa dalam belajar bahasa Inggris. Penelitian ini berangkat dari permasalahan strategi pembelajaran kosakata bahwa siswa memiliki keterbatasan kosakata dalam menulis dan berbicara di SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Siswa merasa kesulitan dalam memahami isi teks. Guru dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa dengan menggunakan strategi yang efektif dalam mengajar dan belajar kosakata.

Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi strategi pembelajaran kosakata siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris di SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan kuesioner sebagai instrumen utama. Data dianalisis menggunakan Ms. Excel dan Program SPSS 24.

Penelitian ini menggunakan penelitian survei. Subjek penelitian ini adalah 55 siswa kelas delapan B dan delapan D di SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Peneliti menggunakan purposive sampling untuk melakukan pengambilan sampel. Kuesionar disebar menggunakan Google form.

Hasil penelitian didapatkan 72% - 74% interpretasi strategi penentuan interval, strategi sosial, strategi memori, strategi kognitif, dan strategi kognitif dengan kategori Tinggi. Penelitian ini menunjukkan bahwa siswa memberikan respon positif dengan kategori tinggi dari strategi pembelajaran kosakata siswa untuk belajar bahasa Inggris. Sebagian besar siswa di kelas kosakata, memiliki strategi mereka sendiri. Hal ini menunjukkan bahwa setiap strategi pembelajaran mempengaruhi kemajuan siswa di kelas kosakata bahasa Inggris. Jadi strategi pembelajaran yang diberikan berpengaruh terhadap kemajuan siswa dalam memperoleh hasil belajar dalam kemajuannya dalam belajar menulis dan berbicara dalam bahasa Inggris.

ABSTRACT

Vocabulary learning strategies are important to students vocabulary knowledge in learning English. This research departed from the problems of vocabulary learning strategies that students have limited vocabulary on their writing and speaking at SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Students felt difficulties in understanding what the texts are about. Teachers can improve students vocabulary mastery by using effective strategies in teaching and learning vocabulary.

This research aimed to identify students vocabulary learning strategies to learn English in SMP Muhammadiyah Palangka Raya. This study used quantitative approach. The data collected by using questionnaire as main instrument. The data were analyzed using Ms. Excel and SPSS 24 Program.

The research used survey research. The subject of this study is 55 students of the eight B and the eight D grade at SMP Muhammadiyah Palangka Raya. The researcher was used the purposive sampling in order to do the sampling. The questionnaire was distributed using Google form.

The result of the study got ≥72% - ≥74% interpretation of interval determination strategies, social strategies, memory strategies, cognitive strategies, and cognitive strategies with category High. This research showed that students gave positive responses with High category of the student’s vocabulary learning strategies to learn English. Most of the students in the vocabulary class, have their own strategies. This shows that every learning strategy affects students progress in English vocabulary class. So learning strategies given effect of student progress in obtaining learning outcomes in their progress in learning to write and speak in English.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kosakata, Strategi Pembelajaran
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200101 Communication Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: fuah fuah marfuah
Date Deposited: 18 Nov 2021 03:03
Last Modified: 18 Nov 2021 03:03
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3596

Actions (login required)

View Item View Item