Efl student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at english department of iain Palangka Raya

Yuswana, Muhammad (2020) Efl student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at english department of iain Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi MUHAMMAD YUSWANA.pdf

Download (1MB)

Abstract

Abstrak

Yuswana M. 2020.Persepsi Mahasiswa Terhadap Kecemasaan BerbicaraPada Mahasiswa PM 2 di Jurusan Bahasa Inggris IAINPalangka Raya.Thesis, Skripsi, JurusanPendidikan Bahasa, Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan, Institut AgamaIslam Negeri palangka Raya. Pembimbing: (1) Dr. Imam Qalyubi, M.Hum., (II) Hesty Widiastuty,M.Pd.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana persepsi mahasiswa terhadap kecemasaan bebicara pada mahasisa PM 2 di Jurusan Bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan Survei dengan metode pendekatan kuantitatif. Untuk pengumpulan data, digunakan instrumen seperti kuesioner. Populasi penelitian ini adalah siswa EFL dari mahasiswa PM 2 (praktik mengajar atau PM-2) delapan Semester di Jurusan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya, dengan sampel 60 siswa. Untuk menganalisis data penelitian ini, peneliti menggunakan program SPSS 16.0.

Hasil penelitian tentang apa persepsi mahasiswa pada kecemasan berbicara mahasiswa PM 2 menunjukkan bahwa: ditunjukkan Setuju dengan perspektif dalam persepsi mahasiswa terhadap kecemasan berbicara Mahasiswa PM di Departemen Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya adalah 81,6%. Semua indikator menunjukkan analisis persepsi siswa dengan hasilnya adalah 9 item dikategorikan Setuju dan 16 item dikategorikan Sangat Setuju dengan hasil akhir adalah 81,6% dan kategori Sangat Setuju, yang menjawab pertanyaan penelitian yaitu persepsi mahasiswa terhadapkecmasan berbicara mahasiswa PM 2 di Jurusan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya. Itu jelas menjawab bahwa Persepsi pada kecemasan berbicara efektif untuk sistem pembelajaran yang bertentangan dengan perspektif yang berlawanan.

Penelitian ini merekomendasikan bahwa kecemasan berbicara pada mahasiswa PM 2 untuk mengetahui apa masalahnya pada kecemasan berbicara dan untuk mengatasi kecemasan dalam mengajar bahasa Inggris. Ini juga dapat digunakan untuk meningkatkan kecemasan mahasiswa PM 2. Semua mahasiswa PM 2 diharapkan dapat memberikan kontribusi yang berarti bagi guru bahasa Inggris. Para guru-siswa mendapat peningkatan pengajaran bahasa Inggris mereka pada kecemasan berbicara dan mahasiswa PM 2 memiliki persepsi positif tentang pengajaran bahasa Inggris.

ABSTRACT

Yuswana M.2020.EFL student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at English Department of IAIN Palangka Raya.Thesis, Department of Language Education, Faculty of Teacher Training and Education, State Islamic Institute of Palangka Raya. Advisors: (I) Dr. Imam Qalyubi, M.Hum., (II) Hesty Widiastuty,M.Pd.

This study aims at finding out the EFL student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at English Department of IAIN Palangka Raya. This study belongs to a survey study with a Quantitative method design. For the data collection, it was used instruments such as questionnaire. The population of the study was the EFL students’ of Teacher-student (teaching practice or PM-2) eight Semester at English Department OF IAIN Palangka Raya, with a sample of 60 students. To analyzed the data of this study, the researcher used SPSS 16.0 program.

The result of research on what was the EFL student’ perception on speaking anxiety of teacher-student shows that:shown Agree with perspective in EFL student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at English Department of IAIN Palangka Raya was 81.6%. All of the indicators show the analysis students’ perception with the result were 9 items categorized Agree and 16 items categorized Strongly Agree with the final result was 81.6% and the categorized Strongly Agree, which was answered the research question that EFL student’ perception on speaking anxiety of teacher-student at English Department of IAIN Palangka Raya.It obviously answered that the Perception of on speaking anxiety was effective for the learning system against of the opposite perspective.

It was recommended that the speaking anxiety of the teacher-student to know what the problem on speaking anxiety and to be overcome the anxiety in teaching English. It also can be used to improve teacher-student confront anxiety. All teacher-students expected to givea meaningful contribution to the English teacher. The teacher-students got the improvement of their English teaching on speaking anxiety and teacher-students hada positive perception on teaching English.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: EFL Student’, Perception, Speaking anxiety, teacher-student
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: fuah fuah marfuah
Date Deposited: 05 Aug 2021 06:50
Last Modified: 05 Aug 2021 06:50
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3362

Actions (login required)

View Item View Item