Andriani, Rini (2020) Teacher strategies in teaching english vocabulary to young learner at SDN Percobaan Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Rini Andriani - 1301120880.pdf Download (1MB) |
Abstract
In learning English certainly cannot be separated from vocabulary, vocabulary was very important in learning English because it is an important element that student must master it.
The purpose of this study was to describe the teaching vocabulary conducted by the teacher of SDN Percobaan Palangkaraya in academic year 2019/2020. There three problems were going to be discussed in this study: (1) What are the strategies used by the teacher in teaching English vocabulary to young learners at SDN Percobaan Palangka Raya, (2) How is the implementation of teacher strategies in teaching English Vocabulary to young learners at SDN Percobaan Palangka Raya, and (3) What are the problems to the implementation of teacher strategies in teaching English Vocabulary to young learners at SDN Percobaan Palangka Raya.
In this study, the researcher used descriptive qualitative research to address these problems. In collecting data, the researcher used (1) interview, (2) observation in teaching process, and (3) documentation as the data that support to this research. The analysis procedure was the researcher used (1) data reduction, (2) data display, and (3) Conclusion/verification. The subject of this study was an English teacher at the third Grade of SDN Percobaan Palangka Raya. The object of this study was the strategies, the implementation and the problems faced by the teacher in teaching English vocabulary to young learner.
Based on the collecting of the data, the researcher found that the strategies and the implementation used by the teacher was (1) explanation as the teacher used explanation to give information to the students with applying media, (2) translation as the teacher used two languages that are English and Indonesia in teaching English vocabulary to young learner, (3) presentation as the teacher used media such as video with projector and power point to present the material, and (4) memorization as the teacher played audio visual about vocabulary, afterward students recalled the vocabulary together. The problem faced by the teacher derived into two aspects, there were internal came from teacher and external came from student, environment, and the facility of the school.
Abstract
Dalam belajar bahasa Inggris tentunya tidak dapat dipisahkan dari kosa kata, kosa kata sangat penting dalam pembelajaran bahasa Inggris karena merupakan elemen penting yang harus dikuasai siswa.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan pengajaran kosakata yang dilakukan oleh guru SDN Percobaan Palangkaraya pada tahun akademik 2019/2020. Ada tiga masalah yang akan dibahas dalam penelitian ini: (1) Apa strategi yang digunakan oleh guru dalam mengajar kosakata bahasa Inggris kepada anak-anak di SDN Percobaan Palangka Raya, (2) Bagaimana penerapan strategi guru dalam mengajar Kosakata Bahasa Inggris untuk anak-anak di SDN Percobaan Palangka Raya, dan (3) Apa masalah dengan penerapan strategi guru dalam mengajar Kosakata Bahasa Inggris kepada anak-anak di SDN Percobaan Palangka Raya.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian kualitatif deskriptif untuk mengatasi masalah ini. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan (1) wawancara, (2) observasi dalam proses pengajaran, dan (3) dokumentasi sebagai data yang mendukung penelitian ini. Dalam rosedur analisis peneliti menggunakan (1) reduksi data yang berfokus pada strategi, implementasi, dan masalah oleh guru, (2) tampilan data, dan (3) kesimpulan/verifikasi. Subjek penelitian ini adalah guru bahasa Inggris di kelas tiga SDN Percobaan Palangka Raya. Objek penelitian ini adalah strategi, implementasi dan masalah yang dihadapi oleh guru dalam mengajar kosakata bahasa Inggris kepada anak-anak.
Berdasarkan pengumpulan data, peneliti menemukan bahwa strategi dan implementasi yang digunakan oleh guru adalah (1) explanation, karena guru menggunakan penjelasan untuk memberikan informasi kepada siswa dengan menggunakan media, (2) translation, karena guru menggunakan dua bahasa yaitu berbahasa Inggris dan Indonesia dalam mengajar kosa kata bahasa Inggris kepada pelajar muda, (3) presentation, karena guru menggunakan media seperti video dengan proyektor dan power point untuk mempresentasikan materi, dan (4) memorization, ketika guru memainkan audio visual tentang kosa kata, setelah itu siswa mengingat kosakata bersama. Masalah yang dihadapi guru berasal dari dua aspek, yaitu internal berasal dari guru dan eksternal berasal dari siswa, lingkungan, dan fasilitas sekolah.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | English Vocabulary; Teacher’s Strategies; Young Learner/ Kosakata Bahasa Inggris; Strategi Guru; Pelajar Muda. |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130105 Primary Education 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL) 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130207 LOTE, ESL and TESOL Curriculum and Pedagogy |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 04 Aug 2021 07:26 |
Last Modified: | 04 Aug 2021 07:26 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3357 |
Actions (login required)
View Item |