Students’ perception toward drilling technique in english reading classrooms department of IAIN Palangka Raya

Hardiyanti, Meydita (2020) Students’ perception toward drilling technique in english reading classrooms department of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Meidyta Hardiyanti - 1301120898.pdf

Download (1MB)

Abstract

Drilling techniques mostly used for college school level when it uses on college students will be very easy for the students. Especially for students who study English. Not many lecturers are still using this technique at the student level but without us realize there are still some lecturers who still use the engineering drill for students, especially undergraduate students in the second semester. Not all English students come from the previous language majors. This is what causes some lecturers who still use the technical drill on undergraduate students especially Repetition Drill. Then how the opinion of undergraduate students on lecturers who still use the drill technique.

First of all, Lutfi Alawiyah’s study, the title of her study is The Use of Repetition Drill to Improve Speaking Skill on Descriptive Text of the Eighth Year Students of MTs N Salatiga in the Academic Year 2016/2017. The result is shown that the implementation of repetition drill is effective and can improve the students speaking skill. It shows through several data such as; observation result which is shows students enthusiastic, actively participated in learning process. The result of her research shows that there is an improvement of the students speaking skill using “repetition drill” technique. ( 2017, p.70 )

The researcher was use quantitative because it is use objective to measurement to gather numeric data (Donald, 2010,p.22). Survey research is research take a sample from one population and use a questionnaire as a tool principal data collection. In this research, writer was use research questioner as instrument. Questionnaire is written questioning of a subject. The sample of this study was be take total population which is all of second semester 83 students of Education Program in IAIN Palangka Raya. The criteria of the subjects are; students who is classified in the classes of A, B,and C academic year 2019/2020.

According to the answer of student perception on questionnaire about Students perception toward drilling technique on English Reading Classrooms of IAIN Palangka Raya was dominantly agree. It can be said the perception of the student to the teacher use drilling technique. Base on the data seven item from ten item, positive questioner above drilling techniques as much 80%, 66 students agree for using drilling technique in teaching and learning on English Reading Classrooms of IAIN Palangka Raya.

ABSTRACT

Teknik pengulangan sebagian besar digunakan untuk tingkat sekolah perguruan tinggi ketika digunakan pada mahasiswa akan sangat mudah bagi siswa. Terutama bagi siswa yang belajar bahasa Inggris. Tidak banyak dosen yang masih menggunakan teknik ini di tingkat mahasiswa tetapi tanpa kita sadari masih ada beberapa dosen yang masih menggunakan drill teknik untuk mahasiswa, terutama mahasiswa sarjana di semester kedua. Tidak semua siswa bahasa Inggris berasal dari jurusan bahasa sebelumnya. Inilah yang menyebabkan beberapa dosen yang masih menggunakan latihan teknis pada mahasiswa sarjana terutama Bor Pengulangan. Lalu bagaimana pendapat mahasiswa sarjana tentang dosen yang masih menggunakan teknik drill.Riset ini dimaksud untuk mengetahui persepsi siswa terhadap penggunaan teknik pengulangan didalam kelas membaca bahasa inggris.

Pertama-tama, studi Lutfi Alawiyah, judul studinya adalah Penggunaan Latihan Pengulangan untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara pada Teks Deskriptif Siswa Kelas VIII MTs N Salatiga di Tahun Akademik 2016/2017. Hasilnya ditunjukkan bahwa pelaksanaan latihan repetisi efektif dan dapat meningkatkan keterampilan berbicara siswa. Ini terlihat melalui beberapa data seperti; hasil observasi yang menunjukkan antusiasme siswa, berpartisipasi aktif dalam proses pembelajaran. Hasil penelitiannya menunjukkan bahwa ada peningkatan keterampilan berbicara siswa menggunakan teknik "latihan repetisi". (2017, p.70).

Peneliti menggunakan kuantitatif karena digunakan objektif untuk pengukuran untuk mengumpulkan data numerik (Donald, 2010, hal.22). Penelitian survei adalah penelitian mengambil sampel dari satu populasi dan menggunakan kuesioner sebagai alat pengumpulan data utama. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan kuesioner penelitian sebagai instrumen. Kuisioner adalah pertanyaan tertulis dari suatu subjek. Sampel penelitian ini adalah total populasi yang berjumlah 83 siswa Program Pendidikan semester
II di IAIN Palangka Raya. Kriteria subyek adalah; siswa yang diklasifikasikan dalam kelas A, B, dan C tahun akademik 2019/2020.

Menurut jawaban persepsi siswa pada kuesioner tentang persepsi siswa terhadap teknik pengulangan di Kelas Membaca Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya secara dominan setuju. Dapat dikatakan persepsi siswa terhadap guru menggunakan teknik pemboran. Berdasarkan data tujuh item dari sepuluh item pertanyaan, positif di atas teknik pengulangan sebanyak 80%, 66 siswa setuju untuk menggunakan teknik pengulangan dalam pengajaran dan pembelajaran di Kelas Membaca Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 04 Aug 2021 01:38
Last Modified: 04 Aug 2021 01:38
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3349

Actions (login required)

View Item View Item