Correlation between students’ anxiaiety and speaking ability at english Department IAIN Palangka Raya

Taufana, Moh. Rudi (2020) Correlation between students’ anxiaiety and speaking ability at english Department IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Moh. Rudi Taufana - 1601121087.pdf

Download (2MB)

Abstract

The aim of this research was to explore the correlation between students’ anxiety and speaking ability, Students anxiety was the variable X and speaking Ability as the variable Y. This study was focus to find out the correlation between students’ anxiety and speaking ability at the 3rd semester students of English Department IAIN Palangka Raya.

The method of this research was quantitave and correlation was the design of the research. The sample of the research was the 3rd semester students of English Department at IAIN Palangka Raya consisting of 30 students taken by cluster random sampling technique. The researcher used two kinds of instruments to collect the data of two variables. The instruments were questionnaire and speaking test. The first instrument was FLCAS questionnaire sheet develoved by Horwitz et.al (1986) which contains of 33 items with 5 point Linkert-scale. This questionnaire used to measure the level of students’ anxiety. The second instrument was speaking test. Oral proficiency scoring categories from Brown (2004) was used as guidance to measure students’ speaking ability by conducting ‘My Daily Routine’ as the topic. In analyzing the data, the researcher correlated the result of questionnaire and the result of speaking test by using Pearson Product Moment Correlation.

The result of this research showed that the result of r calculation for students’ anxiety and their speaking test is -.269. Based on the table of interpretation of r value, the result of r calculated (-.269) is between 0.200 and 0.400, This value shows that there is a negative correlation in low correlation criteria. From the significance (2 tailed), the writer get the score .151. It means r>0.05 which showed Ho cannot be rejected. The result explained that there is a correlation between two variables, students’ anxiety and speaking ability of 3rd semester students of English Department IAIN Palangka Raya.

Abstract

kecemasan mahasiswa dan kemampuan berbicara, kecemasan mahasiswa adalah variabel X dan kemampuan berbicara sebagai variabel Y. Penelitian ini difokuskan untuk mengetahui hubungan antara kecemasan mahasiswa dan kemampuan berbicara pada mahasiswa. Mahasiswa semester 3 Jurusan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.

Metode penelitian ini adalah kuantitatif dan korelasi adalah desain pada penelitian ini. Sampel penelitian adalah mahasiswa semester 3 Jurusan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 30 siswa yang diambil dengan teknik cluster random sampling. Peneliti menggunakan dua jenis instrumen untuk mengumpulkan data dari dua variabel. Instrumen yang digunakan adalah angket dan tes berbicara. Instrumen pertama adalah lembar kuesioner FLCAS yang dikembangkan oleh Horwitz et.al (1986) yang berisi 33 item dengan 5 skala penilaian. Kuesioner ini digunakan untuk mengukur tingkat kecemasan mahasiswa. Instrumen kedua adalah tes berbicara. Kategori penilaian kemahiran berbicara dari Brown (2004) digunakan sebagai pedoman untuk mengukur kemampuan berbicara mahasiswa dengan menjadikan ‘My Daily Routine’ sebagai topik. Dalam menganalisis data, peneliti menghubungkan (mengkorelasikan) hasil kuesioner dan hasil tes berbicara dengan menggunakan Korelasi Pearson Product Moment.

Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa hasil perhitungan r untuk kecemasan mahasiswa dan tes berbicara mereka adalah -.269. Berdasarkan tabel interpretasi nilai r, hasil r yang dihitung (-.269) ada diantara 0.200 dan 0.400, nilai ini menunjukkan bahwa ada korelasi negatif dan dalam kriteria korelasi rendah. Dari signifikansi (2 tailed), penulis mendapat skor .151. Artinya r> 0.05 yang menunjukkan Ho tidak dapat ditolak. Hasil penelitian menjelaskan bahwa ada hubungan antara dua variabel, kecemasan siswa dan kemampuan berbicara siswa semester 3 Jurusan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Correlation; Speaking; Anxiety
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130103 Higher Education
13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 30 Jul 2021 07:11
Last Modified: 30 Jul 2021 07:11
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3330

Actions (login required)

View Item View Item