Harisha, Nor (2020) The correlation among self-confidence, vocabulary size, and speaking performance of efl students at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Nor Harisha - 1601121149.pdf Download (1MB) |
Abstract
The study is aimed at measuring the correlation among self confidence ,vocabulary size and speaking speaking performance of the Efl students at IAIN Palangka Raya. The design of the study was correlational design; the type of the study was quantitative approach to find out “Is there any correlation Among self confidence, vocabulary size, and speaking performance of the Efl students at IAIN Palangka raya ? “.
The population of this research was 68 English students of fifth semester academic in year 2017/2018. To get the data total population sample was used 22 students (class A) as try out group and 46 students as the real sample. The approach of the study used the quantitative approach. This research has three variables that are variable X1 (Vocabulary size), X2 (self confidence level) and variable Y (students’ speaking performance). The collection the data used test and Questionnaire and to analyzed the data by using product moment correlation.
The Researcher analyzed the data using Pearson Product Moment Correlation with manual calculation and also SPSS 17.0 program to test the hypothesis. The result of the analysis using manual calculation was 0.741 and rtable at 5% and 1% significant level were 0.293 and 0.380 or 0.293 <0.741> 0.380, it meant that the r value > rtable. The result of calculation using SPSS 17.0 program found that rvalue (0.741) was also higher than r table at 5% and 1% significant level or 0.293<0.741>0.380. It could be concluded that alternative hypothesis (Ha)stating that there is a significant positive correlation among self confidence, vocabulary size and speaking performance of the EFL students at IAIN Palangka Raya is accepted and null hypothesis (Ho) stating there is no a significant positive correlation among self confidence, vocabulary size and speaking performance of the EFL students at IAIN Palangka Raya is rejected.
Based on the research findings, it is shown that there is a very significant positive correlation among self confidence, vocabulary size and speaking performance of the EFL students at IAIN Palangka Raya. It meant that students’ who had sizeable vocabulary and higher self confidence better than the student who had lack of vocabulary and low self confidence in the performed speaking.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur hubungan antara ukuran kosa kata, tingkat kepercayaan diri dan kemampuan kinerja berbicara yang berbahasa asing di IAIN palangka raya. Model peneltian ini adalah model korelasi; jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian. Masalah penelitiannya adalah “apakah ada hubungan antara kepercayaan diri, ukuran kosa kata dan kemampuan kinerja berbicara mahasiswa berbahasa asing di Palangka Raya?”.
Populasi dalam penelitian ini adalah 76 mahasiswa bahasa inggris semester IV angkatan 2017/2018. Pengambilan data menggunakan sample penuh (total sample) 22 mahasiswa (kelas A) sebagai kelompok try out dan 46 mahasiswa sebagai sample nyata sebab beberapa mahasiswa menghindar mengikuti tes speaking dan tes kepercayaan diri. Metode penelitian yang digunakan adalah kuantitatif. Dalam penelitian ini terdapat 3 variable yaitu variable X1 (ukuran kosakata) X2 (kepercayaan diri) dan variable Y (kinerja speaking mahasiswa). Pengumpulan data menggunakan teknik tes dan angket . Untuk menganalisa data menggunakan korelasi product moment.
Untuk menguji hipotesis, peneliti menganalisis data tersebut menggunakan perhitungan Pearson Product Moment korelasi dengan perhitungan manual dan program SPSS 17. Hasil analisis menggunakan perhitungan manual adalah 0.741 dan rtabel pada tingkat signifikan 5% dan 1% adalah 0. 0.293 dan 0.380 atau 0.293 <0.741> 0.380, artinyar hitung>rtabel. Hasil perhitungan menggunakan program SPSS 17 ditemukan bahwar hitung (0.741) lebih besar dari rtabel pada tingkat signifikan 5% dan 1% atau 0.293 <0.741> 0.380. Ini dapat disimpulkan bahwa hipotesis alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada hubungan positif yang signifikan kepercayaan diri, ukuran kosa kata dan kemampuan kinerja berbicara mahasiswa berbahasa asing di IAIN Palangka Raya diterima dan hipotesisnol (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada hubungan positif yang signifikan antara kepercayaan diri, ukuran kosa kata dan kemampuan kinerja berbicara mahasiswa berbahasa asing di IAIN Palangka Raya ditolak.
Berdasarkan hasil temuan penelitian, menunjukkan bahwa ada hubungan positif yang signifikan kepercayaan diri, ukuran kosa kata dan kemampuan kinerja berbicara mahasiswa berbahasa asing di IAIN Palangka Raya. Maksudnya adalah bahwa siswa yang memiliki kosa kata yang cukup besar dan kepercayaan diri yang tinggi berbicara lebih baik dari pada siswa yang memiliki kosa kata yang sedikit dan kurang percaya diri.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan Bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 28 Jul 2021 07:06 |
Last Modified: | 28 Jul 2021 07:06 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3312 |
Actions (login required)
View Item |