Students’ beliefs toward the importance of english learning for ekonomi syariah major students at IAIN Palangka Raya

Sugimanur, Sugimanur (2020) Students’ beliefs toward the importance of english learning for ekonomi syariah major students at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Sugimanur - 1501121030.pdf

Download (1MB)

Abstract

This research aimed to find out students’ beliefs toward the importance of English learning for Ekonomi Syariah Major students at IAIN Palangka Raya. This research focus to describe Ekonomi Syariah Major toward the importance of English learning at IAIN Palangka Raya.

The research design was qualitative approach. Data collection method that used interview which adapted from Elaine K. Horwitz to find out students believe toward the important of English learning. The writer conducted face to face interview with the participant for collected the data. The population of this research were students of Ekonomi Syariah in the sixth semester who already taken English course. The sample was 7 students that consisted of 3 males and 4 females. The writer used purposive sampling to find out the sample with the criteria such as; is a sharia Economics student who already taken English course, based on the value, and also willing to be interviewed.

The result of this research regarding the importance of learning English most of students have positive believe toward the importance of English learning. they are believe by learning English, will make them easier to get a job, in example. in order to be good in English, they still need many guidances. Islamic Economics students' confidence in learning English can be said to be high. High confidence can encourage students to be more active in learning English. Of the five important questions asked by researchers, motivations and expectations, become the highest belief.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kepercayaan siswa terhadap pentingnya pembelajaran bahasa Inggris untuk siswa Program Studi Ekonomi Syariah di IAIN Palangka Raya. Fokus penelitian ini adalah mendeskripsikan Program Studi Ekonomi Syariah terhadap pentingnya pembelajaran Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.

Desain penelitian adalah pendekatan kualitatif. Metode pengumpulan data yang menggunakan wawancara yang diadaptasi dari Elaine K. Horwitz untuk mengetahui kepercayaan siswa terhadap pentingnya belajar bahasa Inggris. Penulis melakukan wawancara tatap muka dengan peserta untuk mengumpulkan data. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswa Ekonomi Syariah semester enam yang telah mengambil kursus bahasa Inggris. Sampel adalah 7 siswa yang terdiri dari 3 laki-laki dan 4 perempuan. Penulis menggunakan purposive sampling untuk mengetahui sampel dengan kriteria seperti; adalah mahasiswa Ekonomi Syariah yang telah mengambil kursus Bahasa Inggris, berdasarkan nilainya, dan juga bersedia untuk diwawancarai.

Hasil penelitian ini mengenai pentingnya belajar bahasa Inggris, sebagian besar siswa memiliki keyakinan positif terhadap pentingnya belajar bahasa Inggris. mereka percaya dengan belajar bahasa Inggris, akan membuat mereka lebih mudah mendapatkan pekerjaan, misalnya. untuk menjadi baik dalam bahasa Inggris, mereka masih membutuhkan banyak bimbingan. Keyakinan siswa Ekonomi Islam dalam belajar bahasa Inggris dapat dikatakan tinggi. Kepercayaan diri yang tinggi dapat mendorong siswa untuk lebih aktif dalam belajar bahasa Inggris. Dari lima pertanyaan penting yang diajukan oleh peneliti, motivasi dan harapan, menjadi kepercayaan tertinggi.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pembelajaran Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 26 Jul 2021 02:13
Last Modified: 26 Jul 2021 02:13
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3293

Actions (login required)

View Item View Item