Students’ perception toward computer based english in examination at MAN Kota Palangka Raya

Sauti, Sauti (2020) Students’ perception toward computer based english in examination at MAN Kota Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Sauti - 1301120872.pdf

Download (1MB)

Abstract

Examination is an evaluation type which is conducted at schools and tailored to national achievement standard. It is used to acquire, analyze, and interpret the students’ learning process and their learning outcomes systematically and sustainably. The results of the examination in a school will provide information on the success rate of students achieving the learning objectives. The development of information and communication technology (ICT) appears to help the teachers to evaluate the students. Moreover, the government asks some schools to conduct examination by using computer-based testing (CBT).
The purpose of this study was to describe Students’ perception toward computer based English in examination at MAN Kota Palangka Raya in academic year 2019/2020. There was one problems were going to be discussed in this research : “How is the students’ perception toward computer based English used in examination?”.

This design of this research is quantitative descriptive. The data from this research are collected from the questionnaire, interview, and documentation. The subject of this research was students in the third class 12 Bahasa at MAN Kota Palangka Raya. The object of this research was students’ perception toward computer based English in examination.

The result of this research showed that most students has positive perception toward computer-based English in examination at MAN Kota Palangka Raya. The students’ stated that doing examination with computer based are more easily, efficient, comfortable, fun and reduced some stress while doing examination.

ABSTRAK

Ujian adalah jenis evaluasi yang mana diselenggarakan di sekolah dan dikhususkan untuk memenuhi standar nasional. Hal ini digunakan untuk memperoleh, menganalisa, dan menafsirkan tentang hasil proses belajar siswa dan hasil yang dicapai secara sistematik dan berkesinambungan. Hasil dari ujian di sekolah akan memberikan informasi pada tingkat kesuksesan siswa dalam mencapai tujuan pembelajaran. Pengembangan informasi dan teknologi komunikasi muncul untuk membantu guru dalam mengevaluasi siswa. Selain itu, pemerintah meminta beberapa sekolah untuk melakukan ujian dengan berbasis komputer (CBT).

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan tentang pendapat siswa tentang ujian berbasis komputer di MAN Kota Palangka Raya tahun ajaran 2019/2020. Ada satu rumusan masalah yang akan di diskusikan di penelitian ini : “Bagaiamana pendapat siswa tentang ujian berbasis komputer?”.

Bentuk penelitian ini adalah kuantitatif deskriptif. Data dari penelitian ini dikumpukan dengan cara mengumpulkan angket, wawancara dan dokumetasi. Subjek dari penelitian ini adalah siswa kelas tiga 12 Bahasa di MAN Kota Palangka Raya. Objek dari penelitian ini adalah pendapat siswa tentang ujian berbasis komputer.

Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa kebanyakan siswa mempunyai pendapat yang positif terhadap ujian berbasis komputer di MAN Kota Palangka Raya. Siswa berpendapat bahwa melakukan ujian dengan komputer lebih mudah, efisien, nyaman, dan menyenangkan dan juga menekan stress ketika ujian sedang berlangsung.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 19 Jul 2021 08:02
Last Modified: 19 Jul 2021 08:02
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3244

Actions (login required)

View Item View Item