The Teaching Of English Using Comic Senior High School 1 Sampit

Wahyu, Suryadi (2014) The Teaching Of English Using Comic Senior High School 1 Sampit. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract (WS).pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (WS).pdf

Download (181kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II (WS).pdf

Download (385kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III (WS).pdf

Download (418kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV (WS).pdf

Download (376kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chaptyer V (WS).pdf

Download (87kB) | Preview

Abstract

The study was aimed at investigating the difference between pre-test and post-test of teaching English using comic. It is because there is differences between teaching English using comic or not.
The study used quantitative comparative approach with Pre-Experimentaldesign in finding out the answer of problem of the study. The population of thestudy consisted of a class of the eleventh grade student of Senior High School 1 Sampit. The total number of studentswas 28 students.The sample was determined by using purposive sampling technique. Thesample were given pre-test and post-test to gain the students’ score in teaching English using comic. After getting the data of pre-test and post-test score, the writer analyzed the data using ttest paired test formula to test the hypothesis.
The result of testing hypothesis determined that the alternative hypothesis (Ha) stated that there is significant differencebetween pre-test and post-test of teaching English using comic of eleventh grade students of Senior High School 1 Sampit was accepted and the null hypothesis (Ho) stated that there is no any significant differencebetween pre-test and post-test of teaching English using comic of eleventh grade students of Senior High School 1 Sampitwas rejected. It meant that there is significant difference between pre-test and post-test of teaching English using comic in eleventh grade students of Senior High School 1 Sampit.It was found that the result oftobserved was 2,749and the ttable was 2,473 at 1% of significance level with the degree of freedom (df) was 27. It showed that tobserved was bigger than ttable. In addition, thecalculation result using SPSS 19 also supported the interpretation of t-test result from manual calculation. It means that there is significant differencebetween pre-test and post-test of teaching English using comic.

Indonesia
Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki perbedaan antara pre-tes dan post-tes pengajaran bahasa Inggris menggunakan komik. Hal ini karena ada perbedaan antara mengajar bahasa Inggris menggunakan komik atau tidak.
Penelitian ini menggunakan pendekatan komparatif kuantitatif dengan desain Pre-Experimental dalam mencari tahu jawaban dari masalah penelitian. Populasi penelitian terdiri dari kelas siswa kelas XI Sekolah Menengah Atas 1 Sampit.Total jumlah siswa adalah 28 siswa. Sampel ditentukan dengan menggunakan teknik purposive sampling. Sampel diberi pre-test dan post-test untuk mendapatkan skor siswa dalam pengajaran bahasa Inggris dengan menggunakan komik. Setelah mendapatkan data pre-test dan skor post-test, penulis menganalisis data dengan menggunakan uji t rumus uji berpasangan untuk menguji hipotesis.
Hasil pengujian hipotesis ditentukan bahwa hipotesis alternatif (Ha) menyatakan bahwa ada perbedaan yang signifikan antara pre-test dan post-test pengajaran bahasa Inggris menggunakan komik siswa kelas XI SMA Negeri 1 Sampit diterima dan hipotesis nol (Ho ) menyatakan bahwa tidak ada perbedaan yang signifikan antara pre-test dan post-test pengajaran bahasa Inggris menggunakan komik siswa kelas XI SMA Negeri 1 Sampit ditolak. Ini berarti bahwa ada perbedaan yang signifikan antara pre-test dan post-test pengajaran bahasa Inggris menggunakan komik pada siswa kelas XI SMA Negeri 1 Sampit.Ditemukan bahwa hasil t diamati adalah 2.749 dan t tabel adalah 2,473 pada 1% dari tingkat signifikansi dengan derajat kebebasan (df) adalah 27. Hal ini menunjukkan bahwa t diamati lebih besar dari t tabel. Ini berarti bahwa ada perbedaan yang signifikan antara pre-test dan post-test pengajaran bahasa Inggris menggunakan komik.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 22 Dec 2016 09:38
Last Modified: 22 Dec 2016 09:38
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/322

Actions (login required)

View Item View Item