Fitrya, Fitrya (2020) The effectiveness of english song toward students’ speaking ability and motivation at MA Darul Ulum Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Fitrya - 1601121111.pdf Download (1MB) |
Abstract
The aim of this research was to find out the The Effectiveness of English Song toward Students’ Speaking Ability and Motivation at MA Darul Ulum Palangka Raya. This research used quantitative method that belongs to experimental design. For instruments, this study used speaking test and questionnaire. The population of the study were 64 students of tenth grade at MA Darul Ulum Palangka Raya. To analyse the data, researcher used SPSS 21 program.
The result of this research showed, the students’ pre-test mean score in experiment class was 67,97 and the post-test mean score was 72,87. In contrary, the students’ pre-test mean score in control class was 71,27 and the post-test mean score was 69,43. In the end, English song is effective way to improve students’ speaking ability and motivation
According to the result, it was recommended to use English song in speaking class.
English song made the new words stay longer in their mind and help them to adapt to native speaker pronunciation. English song helped them to increase their motivation in speaking.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Efektivitas Lagu Bahasa Inggris terhadap Motivasi dan Kemampuan Berbicara Siswa di MA Darul Ulum Palangka Raya. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan rancangan eksperimen. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah tes berbicara dan angket. Populasi dalam penelitian ini adalah 64 siswa kelas X di MA Darul Ulum Palangka Raya. Untuk menganalisis data, peneliti menggunakan program SPSS 21.
Hasil penelitian menunjukkan nilai rata-rata pre-test siswa di kelas eksperimen adalah 67,97 dan nilai rata-rata post-test adalah 72,87. Sebaliknya, nilai rata-rata pre-test siswa di kelas kontrol adalah 71,27 dan nilai rata-rata post-test adalah 69,43. Lagu bahasa Inggris pada akhirnya efektif untuk meningkatkan motivasi dan kemampuan berbicara siswa.
Berdasarkan hasil penelitian, disarankan untuk menggunakan lagu berbahasa Inggris di kelas speaking. Lagu bahasa Inggris membuat kata-kata baru bertahan lebih lama di benak mereka dan membantu mereka beradaptasi dengan pengucapan penutur asli. Lagu bahasa Inggris membantu mereka meningkatkan motivasi dalam berbicara.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan bahasa inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 10 Jul 2021 04:48 |
Last Modified: | 10 Jul 2021 04:48 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3189 |
Actions (login required)
View Item |