The effect of question and answer technique toward students’ speaking ability and motivation at ninth grades of Mts Darul Amin Palangka Raya

Ariska, Bella (2020) The effect of question and answer technique toward students’ speaking ability and motivation at ninth grades of Mts Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI BELLA ARISKA - 1601121067.docx.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study aimed to measure the impact of question and answer techniques on students' speaking ability and motivation at MTs Darul Amin Palangka Raya and this study also aims to determine "The Effect of Question and Answer Techniques Toward Students’ Speaking Ability and Motivation at Ninth Grade of MTs Darul Amin Palangka Raya.

This research used quantitative research with a quasi experimental design. Researchers designed lesson plans, gave treatment, and observed student scores with pre-test and post-test. This study uses experimental research using the control class and experimental class. The sample of this study were students of the ninth grade at MTs Darul Amin Palangka Raya, the academic year 2020/2021 (class IX-D and class IX-C). Class IX-D consisted of 27 students as the experimental class, while class IX-C consisted of 26 students as the control class. The instruments used were test and questionnaire. This test consists of a pre-test and post-test, then provides a motivation questionnaire.

The researcher used One-Way ANOVA to analyse the data, and the result showed that there was significant differences among group after doing the treatment. Then the researcher applied Post Hoc Test to answer the research problems, and the resullt showed that (a) speaking ability using question and answer technique more effective on speaking score, the significant value was lower than alpha (0.001 < 0.05); (b) speaking ability using question and answer technique was more effective on students’ motivation than teaching english without giving question and answer technique ;(c) there was significant different effect of using question and answer technique toward students' speaking ability and motivation (0.001<0.05). It mean that using question and answer technique gives significant effect on the students' speaking ability and motivation at ninth grade of Darul Amin Palangka Raya

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur dampak Tekhnik tanya jawab terhadap kemampuan berbicara siswa dan motivasi di MTs Darul Amin Palangka Raya dan penelitian ini juga bertujuan untuk mengetahui “pengaruh tekhnik tanya jawab untuk meningkatkan kemapuan berbicara dan motivasi siswa pada kelas sembilan di MTs Darul Amin Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif dengan desain kuasi eksperimental. Peneliti merancang rencana pelajaran, memberi perlakuan, dan mengamati nilai siswa dengan pre-test dan post-test. Penelitian ini menggunakan penelitian eksperimental dengan menggunakan kelas kontrol dan kelas eksperimental. Sampel dari penelitian ini adalah siswa kelas sembila di MTs Darul Amin Palangka Raya, tahun akademik 2020/2021 (kelas IX-D dan kelas IX-C). Kelas IX-D terdiri dari 27 siswa sebagai kelas eksperimen, sedangkan kelas IX-C terdiri dari 26 siswa sebagai kelas kontrol. Instrumen yang digunakan adalah Test dan kuisioner. Tes ini terdiri dari pre-Test dan post-test, kemudian memberikan kusioner motivasi.

Peneliti menggunakan One-Way ANOVA untuk menganalisis data, dan hasil penelitian menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan antar kelompok setelah dilakukan perlakuan. Kemudian peneliti menerapkan Post Hoc Test untuk menjawab masalah penelitian, dan hasil penelitian menunjukkan bahwa (a) kemampuan berbicara dengan teknik tanya jawab lebih efektif terhadap skor berbicara, nilai signifikan lebih rendah dari alpha (0,001 <0,05); (b) kamampuan berbicara menggunakan teknik tanya jawab lebih efektif pada motivasi belajar siswa daripada mengajar bahasa Inggris tanpa memberikan teknik tanya jawab ; (c)terdapat pengaruh yang berbeda yang signifikan penggunaan teknik tanya jawab terhadap kemampuan berbicara dan motivasi siswa (0,001 <0,05). ). Artinya, penggunaan teknik tanya jawab berpengaruh signifikan terhadap motivasi dan kemampuan berbicara siswa kelas IX Darul Amin Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 10 Jul 2021 04:43
Last Modified: 30 Nov 2021 03:17
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3188

Actions (login required)

View Item View Item