Permana, Andika (2020) Perception of efl students on the use of youtube videos for speaking skill. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Andika Permana - 1601121103.pdf Download (1MB) |
Abstract
Much technique has tried to make an interesting English class, and the various methods have been examined to create EFL students enjoy and happy learning speaking. Several media have used to get effective learning when they study English speaking. While at the same in English speaking class, the teacher needs to provide an attractive study to make learning activity more enjoyable for students and find productive media to get an effective learning process. Based on the statement above, the researcher observes two things that need to notice in the speaking class. The perception from EFL students in English speaking class and media to support English speaking study.
In this research, the researcher is interested in discovering EFL students' perceptions on the use of YouTube videos for speaking skills. This research aims to find the perception of EFL students on the use of YouTube Videos for speaking skills. The researcher gathers the sample of this study from EFL students in semester three and semester five, and semester seven of English education of the English department in Iain Palangkaraya.
This research was classified as a quantitative approach and the survey research as the research design. The Instruments for this research is the questionnaire. The researcher shares the questionnaire via google docs and sends the google docs by WhatsApp to samples. This research's total samples are 197 that collect from semester three and semester five, and semester seven. When collet the data, the researcher uses a cluster sampling technique. In this research, the researcher has used an interval scale and collected data by using questionnaire both of the close-ended and Likert type questions. This research about students' perception, which is known as attitudinal information.
The result showed that: (1) The perception of EFL students on the use of YouTube videos for the speaking skills is positive. (2) The questionnaire's final result that consists of 24 total items showed 76 %, and the categorized Agree. (3) Based on the result above, YouTube videos can be productive media to study English speaking, especially for EFL students who do not have a partner or English environment to study English.
ABSTRAK
Banyak teknik telah dicoba untuk membuat kelas bahasa Inggris menjadi menarik, dan berbagai metode telah diuji untuk membuat siswa EFL enjoy dan senang belajar speaking. Beberapa media telah digunakan untuk mendapatkan pembelajaran yang efektif dalam pembelajaran berbicara bahasa Inggris. Sementara di kelas berbahasa Inggris, guru perlu memberikan pembelajaran yang menarik agar kegiatan belajar lebih menyenangkan bagi siswa dan menemukan media yang produktif untuk mendapatkan proses pembelajaran yang efektif. Berdasarkan pernyataan di atas, peneliti mengamati dua hal yang perlu diperhatikan dalam kelas speaking. Persepsi siswa EFL di kelas dan media berbahasa Inggris untuk mendukung pembelajaran berbahasa Inggris.
Dalam penelitian ini, peneliti tertarik untuk mengetahui persepsi siswa EFL tentang penggunaan video YouTube untuk keterampilan speaking. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi siswa EFL tentang penggunaan Video YouTube untuk keterampilan speaking. Peneliti mengumpulkan sampel penelitian ini dari siswa EFL semester tiga dan semester lima, dan semester tujuh dari pendidikan bahasa Inggris jurusan bahasa Inggris di Iain Palangkaraya.
Penelitian ini tergolong dalam pendekatan kuantitatif dan penelitian survei sebagai desain penelitian. Instrumen penelitian ini adalah angket. Peneliti membagikan kuesioner melalui google docs dan mengirimkan google docs melalui WhatsApp ke sampel. Jumlah sampel penelitian ini adalah 197 yang dikumpulkan dari semester tiga dan semester lima, dan semester tujuh. Dalam pengumpulan data, peneliti menggunakan teknik cluster sampling. Dalam penelitian ini peneliti menggunakan skala interval dan pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan kuesioner baik pertanyaan tertutup maupun pertanyaan jenis likert. Penelitian ini membahas tentang persepsi siswa yang dikenal dengan istilah informasi sikap.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Persepsi siswa EFL tentang penggunaan video YouTube terhadap keterampilan berbicara adalah positif. (2) Hasil akhir angket yang terdiri dari 24 item berjumlah 76%, dan kategori Setuju. (3) Berdasarkan hasil di atas, video YouTube dapat menjadi media yang produktif untuk belajar berbicara bahasa Inggris, terutama bagi siswa EFL yang tidak memiliki partner atau lingkungan bahasa Inggris untuk belajar bahasa Inggris.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan bahasa inggris; speaking |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 10 Jul 2021 04:37 |
Last Modified: | 10 Jul 2021 04:37 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3187 |
Actions (login required)
View Item |