Ramadhani, Faharizal (2020) Thematic of clt analysis in the textbook bahasa inggris for the eleventh grade students of senior high schools. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Fahrizal Rahmadani - 1601121143.pdf Download (858kB) |
Abstract
A teaching and learning process teachers need a good references to their own class in English subject. So the reasons of choosing the textbook entitled “Bahasa Inggris” for the eleventh grade of senior high school, first, this book based on the curriculum 2013, second was the book already revision on 2017 as a book recommended for references in learning process in the classroom.
This study was aimed at describing : (1) to know how the theme of the textbook based on the thematic coding (2) to know how the book suitable for the students of the eleventh grade of senior high schools.
The study was descriptive study with qualitative approach. For the data collection, the researcher used the table instrument that there are some categories for coding the data. The subject of this study was English Student Book Entitled “Bahasa Inggris” for Grade XI Senior High School which is published by Ministry of Education and Culture of Indonesia.
The result of this study showed that the communicative language teaching goal in the textbook entitled ―Bahasa Inggris‖ for the eleventh grade students of senior high schools. Study results developed through textbook Analysis often display signs of an incomplete analyzing process. The researcher has not abstracted the data, or has included too many different things in a single category. However, an abundance of categories is usually a sign of being unable to categorize the data. When the abstracting process is still ongoing, the results may include categories that do not cancel each other out. In addition, when the saturation of
the data is incomplete, it may be difficult to link data items to each other. Seemingly simple study results are a sign of incomplete analysis. The textbook entitled ―Bahasa Inggris‖ for the eleventh grade students of senior high schools is suitable for the eleventh grade because each chapter is uniting with the grand topic and it is suitable for newest curriculum
ABSTRAK
Dalam proses belajar mengajar guru membutuhkan referensi yang baik untuk kelas mereka sendiri dalam mata pelajaran bahasa Inggris. Maka alasan pemilihan buku teks bertajuk ―Bahasa Inggris‖ untuk kelas sebelas SMA, pertama, buku ini berdasarkan kuikulum 2013, kedua, buku yang sudah direvisi tahun 2017 sebagai buku yang direkomendasikan sebagai referensi dalam proses pembelajaran di kelas.
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan: (1) untuk mengetahui bagaimana tema di buku teks berdasarkan kode tematik (2) untuk mengetahui bagaimana buku teks tersebut sesuai untuk siswa kelas XI.
Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Untuk pengumpulan data, peneliti menggunakan instrument table yang terdapat beberapa kategori untuk pengkodean data. Subjek penelitian ini adalah buku siswa bahasa Inggris berjudul ―Bahasa Inggris‖ untuk kelas sebelas sekolah menengah atas yang diterbitkan oleh kementerian pendidikan dan kebudayaan Indonesia.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pembelajaran bahasa komunikatif dalam buku teks berjudul ―Bahasa Inggris‖ untuk siswa kelas sebelas sekolah menengah atas. Hasil penelitian yang dikembangkan melalui buku teks sering kali menunjukkan tanda-tanda proses analisis yang tidak lengkap. Peneliti belum mngabstraksi data, atau memasukkan terlalu banyak hal berbeda dalam satu kategori. Namun, banyaknya kategori biasanya merupakan tanda tidak dapatmengkategorikan data. Saat proses abstrak masih berlangsung, hasilnya mungkin termasuk kategori yang tidak saling meniadakan. Selain itu, ketika data tidak lengkap, mungkin sulit menghubungkan data satu sama lain. Hasil penelitian yang tampak sederhana adalah tanda dari analisis yang tidak lengkap. Buku teks ―Bahasa Inggris‖ untuk siswa kelas sebelas sekolah menengah atas ini cocok untuk siswa kelas sebe
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan Bahasa Inggris ; textbook |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 09 Jul 2021 03:02 |
Last Modified: | 09 Jul 2021 03:02 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3184 |
Actions (login required)
View Item |