Grammar learning strategies used by efl students during the covid 19 pandemic at IAIN Palangka Raya

Nurliana, Nurliana (2020) Grammar learning strategies used by efl students during the covid 19 pandemic at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Nurliana - 1401120997.pdf

Download (1MB)

Abstract

Grammar is the system of rules governing the arrangement and relationship of words in a sentence. Learning grammar is one of the important ways to communicate in English effectively, accurately and fluently. Considering the importance of grammar, the present study is intended to investigate the strategies that are used by EFL students when they learn grammar. The Covid 19 Pandemic changes everything and enables the students to learn independently. In order to independently, the students should have strategies which are relevant to the situation of The Covid 19 Pandemic.

The purpose of the study isto describe the Grammar Learning Strategies Use by EFL Students during The Covid 19 Pandemic at IAIN Palangka Raya and investigated the types of grammar learning strategies used by EFL during the Covid 19 Pandemic.

The study used quantitative descriptive approach with a survey design. In collecting the data, the instruments that were used, were (1) questionnaire (2) documents and (3) interview. The subjects of the study were ninety (90) students of English Education Study Program of The State Islamic Institute of Palangka Raya who had studied Pre-Intermediate Grammar Course in Academic Year 2020-2021. The original questionnaire used in this study was adapted from Oxford (1990), and was modified by Kemp (2007) and Bayou (2015). The results of the study revealed that the metacognitive strategy was the most frequent strategy used by the students as indicated by the average score of 3.683 and the lowest strategy was affective strategy indicated by the average score of 3.181.

ABSTRAK

Tata bahasa adalah sistem aturan yang mengatur pengaturan dan hubungan kata dalam sebuah kalimat. Mempelajari tata bahasa adalah salah satu cara penting untuk berkomunikasi dalam bahasa Inggris secara efektif, akurat, dan lancar. Mengingat pentingnya tata bahasa, penelitian ini dimaksudkan untuk menyelidiki strategi yang digunakan oleh siswa EFL ketika mereka mempelajari tata bahasa. Pandemi Covid 19 mengubah segalanya dan memungkinkan siswa untuk belajar secara mandiri. Untuk mandiri, mahasiswa harus memiliki strategi yang sesuai dengan situasi Pandemi Covid 19.

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan Penggunaan Strategi Pembelajaran Tata Bahasa oleh Siswa EFL selama Pandemi Covid 19 di IAIN Palangka Raya dan menyelidiki jenis strategi pembelajaran tata bahasa yang digunakan oleh EFL selama Pandemi Covid 19.

Penelitian menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif dengan desain survei. Dalam pengumpulan data, instrumen yang digunakan adalah (1) angket (2) dokumen, dan (3) wawancara. Subjek penelitian ini adalah sembilan puluh (90) mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya yang telah menempuh mata kuliah Pra-Menengah Tata Bahasa Tahun Ajaran 2020-2021. Kuesioner asli yang digunakan dalam penelitian ini diadaptasi dari Oxford (1990) dan dimodifikasi oleh Kemp (2007) dan Bayou (2015). Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategi metakognitif merupakan strategi yang paling sering digunakan siswa yang ditunjukkan dengan skor rata-rata 3,683 dan strategi terendah adalah strategi afektif yang ditunjukkan dengan skor rata-rata 3,181.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris; Grammar
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 08 Jul 2021 08:12
Last Modified: 08 Jul 2021 08:12
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3182

Actions (login required)

View Item View Item