Students’ perception toward curriculum changing from 2011 to 2015 on english subject in english language study program of IAIN Palangka Raya

Muttaqin, Rizal (2020) Students’ perception toward curriculum changing from 2011 to 2015 on english subject in english language study program of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Rizal Muttaqin - 15011120979.pdf

Download (2MB)

Abstract

The principle purpose of the study is to describe the Students’ Perception Toward Curriculum Changing From 2011 To 2015 On English Subject In English Language Study Program Of Iain Palangka Raya and describe the changes that have occurred in 2015 curriculum.

The research used qualitative descriptive approach with research survey research method. In collecting the data, the instruments that was used namely : (1) Interview (2) Documentation and (3) Content Analysis. The subjects of the study were 10 students of English Education Study Program class of 2014 who had experience of 2011 and 2015 curriculum directly.

The result of the study of Students’ perception toward curriculum changing from 2011 to 2015 curriculum on English subject in english language study program of Iain Palangkaraya is basicly good but there are some shortcoming from the new curriculum for the older generation students who not graduate yet which is the differences in the name of the subjects, there are some subject that got erased, different code name, different grade value, different number of SKS, difficulties in converting and retaking the class.

Abstract

Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan Persepsi Siswa Terhadap Perubahan Kurikulum Dari 2011 Menjadi 2015 Tentang Mata Pelajaran Bahasa Inggris di Program Studi Bahasa Inggris Iain Palangka Raya dan menggambarkan perubahan yang telah terjadi dalam kurikulum 2015.

Penelitian ini menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif dengan metode penelitian survei penelitian. Dalam mengumpulkan data, instrumen yang digunakan yaitu: (1) Wawancara (2) Dokumentasi dan (3) Analisis Konten. Subjek penelitian adalah 10 siswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris angkatan 2014 yang memiliki pengalaman kurikulum 2011 dan 2015 secara langsung.

Hasil dari penelitian tentang persepsi siswa terhadap perubahan kurikulum dari tahun 2011 ke tahun 2015 kurikulum mata pelajaran bahasa Inggris di program studi bahasa Inggris Iain Palangkaraya pada dasarnya baik tetapi ada beberapa kekurangan dari kurikulum baru untuk siswa generasi yang lebih tua yang belum lulus yaitu adanya perbedaan dalam nama matakuliah, ada beberapa matakuliah yang terhapus, nama kode yang berbeda, nilai kelas yang berbeda, jumlah SKS yang berbeda, kesulitan dalam mengkonversi dan mengulang kelas kembali.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Courses Subjects;Curriculum;Perception
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130103 Higher Education
13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 02 Jun 2021 07:18
Last Modified: 02 Jun 2021 07:19
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3008

Actions (login required)

View Item View Item