Rachmawati, Diana (2020) The teaching of writing in english education study program. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Diana Rachmawati - 131120855.pdf Download (1MB) |
Abstract
This study relates to the importance of audio-tutorial model especially on the teaching writing. Which is used to collect information about the opinion of the lecturer of English education study program about the teaching of writing in English education study program. Based on the phenomena taking place in university that the students considered writing as the most difficult skill. The objective of the research was to describe whether or not and to what extent four square writing technique can improve students’ writing skill.
The subject of this research was the lecturer of English education study program. This research is qualitative since the data are in from of word. Meanwhile, the research is a descriptive one since the researcher used descriptive method. This is caused the researcher wants to describe about teaching writing in English education study program. The research data were collected by using techniques of interview.
The result showed, audio-tutorial is one of the models can use to improve writing skills in teaching writing. The problem face that English lecturer want students understood the material to make a paragraph. English teacher explains the material, and classroom management very influential in the implementation a method. The solution for those problems were used media or audio to help the students understand about material and it can increase vocabulary.
Abstract
Penelitian ini berkaitan dengan pentingnya model audio-tutorial terutama pada mengajar menulis. Yang digunakan untuk mengumpulkan informasi tentang pendapat dosen pada program studi pendidikan bahasa Inggris tentang pengajaran menulis di program studi pendidikan bahasa Inggris. Berdasarkan fenomena yang terjadi di universitas bahwa para siswa menganggap menulis sebagai keterampilan yang paling sulit. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan apakah atau tidak dan sejauh mana teknik menulis empat persegi dapat meningkatkan keterampilan menulis siswa.
Subjek penelitian ini adalah dosen penulisan program studi pendidikan Bahasa Inggris. Penelitian ini adalah kualitatif karena datanya dari kata. Sementara itu, penelitian ini bersifat deskriptif karena peneliti menggunakan metode deskriptif. Hal ini disebabkan peneliti ingin mendeskripsikan tentang mengajar menulis di program studi pendidikan Bahasa Inggris. Data penelitian dikumpulkan dengan menggunakan teknik wawancara.
Hasil penelitian menunjukkan, audio-tutorial adalah salah satu model yang dapat digunakan untuk meningkatkan keterampilan menulis dalam mengajar menulis. Masalah yang dihadapi dosen bahasa Inggris adalah ingin siswa memahami materi untuk membuat paragraf. Guru Bahasa Inggris menjelaskan materi, dan manajemen kelas sangat berpengaruh dalam implementasi suatu metode. Solusi untuk masalah tersebut adalah menggunakan media atau audio untuk membantu siswa memahami materi dan dapat meningkatkan kosa kata.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Teaching Writing; Audio-Tutorial |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 27 May 2021 08:05 |
Last Modified: | 27 May 2021 08:05 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2976 |
Actions (login required)
View Item |