Respon dan motivasi belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran ipa kelas viii MTs An-Nur Palangka Raya

Aprilla, Ovie (2020) Respon dan motivasi belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran ipa kelas viii MTs An-Nur Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Ovie Aprilla - 1601140441.pdf

Download (1MB)

Abstract

Penelitian ini dilatar belakangi masa darurat COVID-19 proses pembelajaran di MTs An-Nur Palangka Raya dilakukan dengan jarak jauh, serta belum diketahuinya respon dan motivasi belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran IPA kelas VIII MTs An-Nur Palangka Raya. Tujuan penelitian ini yaitu untuk mendeskripsikan respon, motivasi dan hasil belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran IPA kelas VIII MTs An-Nur Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif. Sampel dalam penelitian ini yaitu kelas VIII B berjumlah 19 orang. Adapun teknik pengumpulan yang digunakan yaitu observasi, wawancara, angket, tes hasil belajar dan dokumentasi. Untuk mengetahui respon dan motivasi belajar peserta didik melalui wawancara dan angket, kemudian untuk mengetahui hasil belajar peserta didik melalui tes hasil belajar.

Hasi penelitian ini menunjukkan bahwa 1) respon belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran IPA kelas VIII MTs An-Nur palangka Raya termasuk kategori baik, 2) motivasi belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran IPA kelas VIII MTs An-Nur palangka Raya termasuk kategori tinggi 3) hasil belajar peserta didik dalam pembelajaran jarak jauh pada mata pelajaran IPA kelas VIII MTs An-Nur palangka Raya belum mencapai standar ketuntasan belajar klasikal.

ABSTRACT

This research is based on the emergency perid of COVID-19 so that the learning process at MTs An-Nur Palangka Raya is carried out remotely and the response and motivation to learn of students in distance learning in science subjects class VIII MTs An-Nur Palangka Raya is unknown. The purpose of this study is to describe the response, motivation, and learning otcomes of students in distance learning in science subjects class VIII MTs An-Nur Palangka Raya.

The research uses a descriptive qualitative approach. The sampel in this study is calss VIII B totalling 19 people. As for the data collection techniques used are observation, interviews, questionnaires, learning outcomes tests and documentation. To find out the response and motivation to learning students using interviews and questionnaires, then to find out the learning outcomes of students using learning outcomes.

The results of this study indicate that 1) students’ learning responses in distance learning in science subjects class VIII MTs An-Nur Palangka Raya Raya is included in the good category 2) learning motivation of students in distance learning in science subjects class VIII MTs An-Nur Palangka Raya is included in the good category 3) student learning outcomes in distance learning in science subjects class VIII MTs An-Nur Palangka Raya have not reached the standard of classical learning completeness.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Motivasi belajar; pendidikan biologi
Subjects: 06 BIOLOGICAL SCIENCES > 0699 Other Biological Sciences > 069999 Biological Sciences not elsewhere classified
13 EDUCATION > 1399 Other Education > 139999 Education not elsewhere classified
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan IPA > Program Studi Pendidikan Biologi
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 20 May 2021 06:33
Last Modified: 20 May 2021 06:42
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2952

Actions (login required)

View Item View Item