Efl students’ attitudes on using google translate in writing class at IAIN Palangka Raya

Wisdayansyah, Wisdayansyah (2019) Efl students’ attitudes on using google translate in writing class at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Wisdayansyah - 1401121006.pdf

Download (1MB)

Abstract

This research is aimed at studying the attitudes of students of the Faculty of Education and teacher training towards the use of Google Translate (GT). Two research questions were formulated in this study. (1) What is the attitude of students towards the use of Google Translate? (2) what factors contribute to the use of Google Translate?

This research is a case study with qualitative qualifications. To collect data, instruments such as observations made for, questionnaire equipment with questionnaire guidelines, and interviews equipped with interview guidelines are used to analyze data, then transcribed for analysis, techniques used include: collecting data, displaying data, reducing data, and drawing conclusions. For data validation, triangulation techniques are used. Questionnaires were distributed to 94 students from the class of 2015 who were taking the Writing course, interview data were obtained from 5 student participants who were sampled, and observations were made in the study of Writing courses in semester 3 by supervisor lecturer M. Zaini Miftah, M.Pd, Sabarun, M. Pd, and Zaitun Qamariah, M.Pd.

The results of the study said that most students of IAIN Palangka Raya pointed out that GT is more likely to be used at a level that is not understood and synonymous. Also, consider some of them still using GT at the discourse level before they are EFL students. Their reasons and factors behind it were also revealed in this study. Most participants also believed that GT was considered cheating depending on how it was used. Several advantages and disadvantages of GT are also needed in this study. In addition, the participants also discussed their complicated feelings using GT and most of the participants felt so-so. This research might discuss a better understanding of students' attitudes towards the use of GT which results in better use of GT in the future.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui sikap mahasiswa Fakultas Ilmu pendidikan dan keguruan terhadap penggunaan Google Translate (GT). Dua pertanyaan penelitian dirumuskan dalam penelitian ini. (1) Bagaimana sikap siswa terhadap penggunaan Google Translate? (2) faktor apa saja yang berkontribusi dalam penggunaan google translate ?

Penelitian ini merupakan studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Untuk pengumpulan data, digunakan instrumen seperti observasi dilakukan untuk , peralatan kuesioner dengan pedoman kuesioner, dan wawancara dilengkapi dengan pedoman wawancara Untuk menganalisis data, kemudian ditranskripsi untuk dianalisis, digunakan teknik antara lain: pengumpulan data, display data, reduksi data, dan penarikan kesimpulan. Untuk pengabsahan data, digunakan teknik triangulasi. Angket di bagikan kepada 94 siswa dari angkatan 2015 yang sedang menempuh mata kuliah Writing, data wawancara diperoleh dari 5 perwakilan mahasiswa yang menjadi sampel, dan observasi dilakukan dalam pembelajaran mata kuliah Writing pada semester 3 oleh dosen pengampu M. Zaini Miftah, M.Pd, Sabarun, M. Pd, dan Zaitun Qamariah, M.Pd.

Hasil penelitian mengatakan bahwa sebagian besar mahasiswa IAIN Palangka Raya menujukan bahwa GT lebih mungkin untuk digunakan dalam level kata - kata yang tidak diketahui dan sinonim. Juga ditunjukkan bahwa beberapa dari mereka masih menggunakan GT dalam level wacana walaupun mereka adalah siswa EFL. Alasan dan faktor mereka di balik itu juga terungkap dalam penelitian ini. Sebagian besar peserta juga percaya bahwa GT dianggap sebagai kecurangan tergantung pada bagaimana ia digunakan. Beberapa kelebihan dan kekurangan GT juga disebutkan dalam penelitian ini. Selain itu, para peserta juga menyebutkan perasaan mereka ketika mereka menggunakan GT dan sebagian besar peserta merasa begitu-begitu. Penelitian ini mungkin mengarah pada pemahaman yang lebih baik tentang sikap siswa terhadap penggunaan GT yang menghasilkan penggunaan GT yang lebih baik di masa depan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 15 Apr 2021 06:03
Last Modified: 15 Apr 2021 06:03
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2845

Actions (login required)

View Item View Item