The perception of english department students on toefl–like achievements of IAIN Palangka Raya

Fatimah, Siti (2019) The perception of english department students on toefl–like achievements of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Siti Fatimah.pdf

Download (2MB)

Abstract

The purpose of this study is to know the perception of English Department students on TOEFL-Like achievement of IAIN Palangka Raya.

The design of this study is descriptive survey research. The sample of the study was consisted of 23 students of 2013 from the English study program at IAIN Palangka Raya. The instruments that used to obtain data was questionnaire, where there were 20 items administered to the students who have taken the TOEFL test.

The finding shown before students take the TOEFL-Like students to prefer listening to music and reading the English book about nature. When the listening session the students listen carefully even though the speaker speaks quickly, so they can catch what they hear. During the session structure, students are more likely to analyze sentences and students prefer to follow sentences. In the reading comprehension, students read the text carefully and read the questions carefully, so students are easy to answer questions and students feel confident about the student's answers.

The result of measure of students’ perception on TOEFL-Like achievement based on the most options to the fewest options among them i the following order. Item 9 Neutral (65.2%), item 11 Agree (65.2%), item 6 Agree (60.9%), item 7 Agree (60.9%), item 19 Neutral (60.9%), item 1 Agree (56.5%), item 4 Neutral (56.5%), item 5 Agree (56.5%), item 8 Agree (56.5%), item 12 Agree (56.5%), item 14 Neutral (56.5%), item 13 Neutral (52.2%), item 16 Agree (52.2%), item 17 Agree (52.2%), item 18 Neutral (52.2%), item 20 Neutral (52.2%), item 2 Agree (47.8%), item 10 Neutral (47.8%), item 3 Agree (43.5%) item 15 Agree (39.1%).

Base on the percentage above, the students perceive that by reading the text well where they should know the synonym or antonym the words or even the meaning of the vocabularies, so they will gain good comprehension. But they still face problem to the vocabularies.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris tentang TOEFL-Like pencapaian IAIN Palangka Raya.

Desain penelitian ini adalah penelitian survei deskriptif. Sampel penelitian ini terdiri dari 23 siswa tahun 2013 dari program studi bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Instrumen yang digunakan untuk memperoleh data adalah kuesioner, dimana ada 20 item yang diberikan kepada siswa yang telah mengambil tes TOEFL.

Temuan yang ditunjukkan sebelum siswa mengambil siswa TOEFL-Like untuk lebih suka mendengarkan musik dan membaca buku bahasa Inggris tentang alam. Ketika sesi mendengarkan para siswa mendengarkan dengan seksama meskipun pembicara berbicara dengan cepat, sehingga mereka dapat menangkap apa yang mereka dengar. Selama struktur sesi, siswa lebih cenderung menganalisis kalimat dan siswa lebih suka mengikuti kalimat. Dalam pemahaman membaca, siswa membaca teks dengan cermat dan membaca pertanyaan dengan hati-hati, sehingga siswa mudah menjawab pertanyaan dan siswa merasa yakin dengan jawaban siswa.

Hasil persepsi siswa terhadap pencapaian TOEFL-Like berdasarkan opsi yang paling banyak hingga pilihan paling sedikit di antara mereka adalah urutan berikut. Butir 9 Netral (65,2%), butir 11 Setuju (65,2%), butir 6 Setuju (60,9%), butir 7 Setuju (60,9%), butir 19 Netral (60,9%), butir 1 Setuju (56,5%), butir 4 Netral (56,5%), item 5 Setuju (56,5%), butir 8 Setuju (56,5%), butir 12 Setuju (56,5%), butir 14 Netral (56,5%), butir 13 Netral (52,2%), butir 16 Setuju ( 52,2%), butir 17 Setuju (52,2%), butir 18 Netral (52,2%), butir 20 Netral (52,2%), butir 2 Setuju (47,8%), butir 10 Netral (47,8%), butir 3 Setuju (43,5%) ) butir 15 Setuju (39,1%).

Berdasarkan persentase di atas, para siswa merasa bahwa dengan membaca teks dengan baik di mana mereka harus tahu sinonim atau antonim kata-kata atau bahkan arti dari kosakata, sehingga mereka akan mendapatkan pemahaman yang baik. Tetapi mereka masih menghadapi masalah dengan kosakata.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Toefl-like; Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 14 Apr 2021 03:55
Last Modified: 14 Apr 2021 03:55
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2838

Actions (login required)

View Item View Item