Effect of roundtable technique toward writing ability and students’ motivation at the third semester students at IAIN Palangka Raya

Hasanah, Hasanah (2019) Effect of roundtable technique toward writing ability and students’ motivation at the third semester students at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Hasanah - 1501121033.pdf

Download (1MB)

Abstract

The aim of this research was to find out the effect of roundtable technique toward writing ability and students’ motivation at the third semester students at iain Palangka Raya.
This research used quantitative method to collect the data. The population of this research was the English Department students’ of the third semester on the academic year 2017/2018 at IAIN Palangka Raya which consisted of 106 students as the sample 73 students, 35 students for Experimental class and 38 students for control class. The technique collecting the data use the questionnaire and Writing Test. The researcher used 2 classes A and B. This research belonged to survey research. The technique of collecting the data used questionnaire writing test. In analyzing the data, some procedures were used such as collecting, pre-test, conducting treatments, administrasing post-test and analyzing the data
The result pre-test calculation was 0.389 with the significance score 0.535. the researcher found Ho wasaccepted from the comparison between Fo (Fobservation) and Ftable was higher than Fo 0.389 ( 0.389 > 0.05 and from the result calculation was 48.113 with the significance score 0.00. Ftable was higher than Fo 48.113 (48.113> 0.05),it means the data not hmogeneous.
In conclusion, there is significant difference in the students writing ability based on using roundtable technique and students motivation.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh teknik roundtable terhadap kemampuan menulis dan motivasi siswa pada siswa semester tiga di iain Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk mengumpulkan data. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris semester ketiga pada tahun akademik 2017/2018 di IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 106 siswa sebagai sampel 73 siswa, 35 siswa untuk kelas Eksperimental dan 38 siswa untuk kelas kontrol. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dan Tes Menulis. Peneliti menggunakan 2 kelas A dan B. Penelitian ini termasuk penelitian survei. Teknik pengumpulan data menggunakan tes menulis angket. Dalam menganalisis data, beberapa prosedur digunakan seperti mengumpulkan, pra-tes, melakukan perlakuan, mengelola post-test dan menganalisis data.
Hasil perhitungan pre-test adalah 0,389 dengan skor signifikansi 0,535. peneliti menemukan Ho diterima dari perbandingan antara Fo (Fobservation) dan Ftable lebih tinggi dari Fo 0,389 (0,389> 0,05 dan dari hasil perhitungan adalah 48,113 dengan skor signifikansi 0,00. Ftable lebih tinggi dari Fo 48,11 (48,113> 0,05), itu berarti data tidak homogen.
Kesimpulannya, ada perbedaan yang signifikan dalam kemampuan menulis siswa berdasarkan menggunakan teknik roundtable dan motivasi siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: menulis; Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 19 STUDIES IN CREATIVE ARTS AND WRITING > 1903 Journalism and Professional Writing > 190303 Technical Writing
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 14 Apr 2021 03:51
Last Modified: 14 Apr 2021 03:55
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2837

Actions (login required)

View Item View Item