The use of bitstrip media online in teaching narrative text at the tenth graders of SMAN 1 Palangka Raya

Perwani, Sri Harum (2015) The use of bitstrip media online in teaching narrative text at the tenth graders of SMAN 1 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak SH.pdf

Download (615kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER I SH.pdf

Download (151kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER II SH.pdf

Download (706kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER III SH.pdf

Download (220kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER IV SH.pdf

Download (379kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER V SH.pdf

Download (89kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

This thesis is aimed at exploring the use of Bitstrip media online in teaching narrative text at the tenth-nine graders of SMAN 1 Palangka Raya. The study addressed three research problems regarding the use of Bitstrip media online in teaching narrative text in the case study school: why does teacher use of Bitstrip media online in teaching narrative text, how teacher and students use instrument of Bitstrip media online do and how is the students’ response in learning narrative text using Bitstrip media online.

The study was applied a case study in tenth nine graders of SMAN 1 Palangka Raya. The data for the study was obtained through the use qualitative, in the form of interview with one English teachers and observation of one class with Bitstrip media online and in the form of a student questionnaire answered by 36 students from tenth nine grader class. The study showed that the lesson narrative text with Bitstrip media online in the school were aimed at developing primarily oral and written communicative skills. Bitstrip appeared to have a positive impact on the development of the students’ four language skills especially writing and vocabulary. The responses of students to these lessons with Bitstrip were mostly positive because the lessons were likely to have provided them with a low - stress learning environment. The same tendency can be seen with regard statement that teacher used Bitstrip they did not like narrative text, the eight students (22%) disagree.

The findings of the study suggest that teaching with Bitstrip media online can effectively promote communicative language teaching, bring variety online into English Language Teaching classrooms, motivate students to learn in anywhere and anytime, benefit the development of the four language skills especially writing and vocabulary growth. The thesis has contributed to the knowledge on the use of one of the Bitstrip media online, in teaching narrative text in a SMAN 1 Palangka Raya and to the best of researcher’s knowledge, has contributed to gap in the research in this field.

ABSTRAK

Skripsi ini bertujuan untuk mengeksplorasi penggunaan Bitstrip media online dalam mengajar teks naratif dikelas X-9 SMAN 1 Palangka Raya. Penelitian ini ditujukan dalam tiga masalah penelitian tentang penggunaan Bitstrip media online dalam pengajaran teks naratif disekolah studi kasus: Mengapa guru menggunakan Bitstrip media online dalam mengajar naratif teks, Bagaimana guru dan siswa menggunakan instrument Bitstrip media online dan Bagaimana respon siswa dalam mempelajari teks naratif menggunakan Bitstrip media online.

Penelitian ini menerapkan studi kasus disiswa kelas X-9 SMAN 1 Palangka Raya. Data untuk penelitian ini diperoleh melalui penggunaan kualitatif, dalam bentuk wawancara dengan salah satu guru Bahasa Inggris dan pengamatan Bitstrip media online pada satu kelas dan dalam bentuk angket yang dijawab oleh 36 siswa dari kelas X-9. Penelitian ini menunjukkan bahwa pelajaran teks naratif dengan Bitstrip media online disekolah bertujuan untuk mengembangkan keterampilan komunikasi terutama lisan dan tertulis. Bitstrip memiliki dampak positif pada pengembangan empat keterampilan berbahasa siswa khususnya menulis dan kosa kata. Tanggapan siswa untuk pelajaran ini dengan Bitstrip kebanyakan positif karena pelajaran dengan menggunakan Bitstrip telah mengurangi stress belajar. Kecenderungan yang sama dapat dilihat dengan pernyataan mereka tidak suka guru menggunakan Bitstrip dalam teks naratif, delapan siswa atau 22% mengatakan tidak setuju.

Temuan penelitian menunjukkan bahwa pengajaran dengan Bitstrip media online secara efektif dapat mempromosikan pengajaran bahasa yang komunikatif, membawa berbagai media online ke dalam pengajaran Bahasa Inggris dikelas, memotivasi siswa untuk belajar dimana saja dan kapan saja, menfaat pengembangan empat keterampilan berbahasa khususnya menulis dan pertumbuhan kosakata. Skripsi ini telah memberikan kontribusi terhadap pengetahuan tentang penggunaan salah satu Bitstrip media online, dalam pengajaran teks naratif di SMAN 1 Palagka Raya dan memberikan pengetahuan yang baik bagi peneliti telah memberikan kontribusi terhadap kesenjangan penelitian dalam bidang ini.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words: Bitstrip Media Online; Learning; Response; Belajar; Respon.
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 11 Oct 2016 02:32
Last Modified: 11 Oct 2016 03:10
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/279

Actions (login required)

View Item View Item