The effect of frequency in watching english-movie towards the pronunciation of efl learners at IAIN Palangka Raya

Mahardhika, Febby Febrina Ambar (2019) The effect of frequency in watching english-movie towards the pronunciation of efl learners at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Febby Febriana-1501121053.pdf

Download (1MB)

Abstract

The aim of the research was to find out the effect of frequency in watching English-movie towards the pronunciation of English education study program at IAIN Palangka Raya on academic year 2018.
The type of the research is quantitative and uses ex post facto design. In collecting data the researcher gives a questionnaire consisting of 15 questions. After giving the questionnaire, the researcher conducted a pronunciation test using records and the students' grades were obtained from these results. In analyzing the data, the researcher used linear regression in SPSS 20.
The results of this study indicate that there is significant effect the frequency in watching English-movie towards pronunciation. Based on the linear regression calculation, that the obtained Fcount is 51.328 which means it is smaller than the Ftable 3.11 or (51.328 < 3.11). Then, p value is 0.01 which is smaller than 0.05 or (0.01 <0.05). Through this result, it can be concluded that Ho was rejected and Ha was accepted. Which means it can be concluded that there is significant effect of frequency in watching English-movie towards students' pronunciation. The conclusion of this study is that students often watch English-movie have an influence on the pronunciation.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh frekuensi menonton film berbahasa Inggris terhadap pelafalan program studi pendidikan bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya pada tahun akademik 2018.
Jenis penelitian ini adalah kuantitatif dan menggunakan desain ex post facto. Dalam mengumpulkan data, peneliti memberikan kuesioner yang terdiri dari 15 pertanyaan. Setelah memberikan kuesioner, peneliti melakukan tes pengucapan menggunakan teks dan nilai siswa diperoleh dari hasil ini. Dalam menganalisis data, peneliti menggunakan regresi linier dalam SPSS 20.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan frekuensi dalam menonton film berbahasa Inggris terhadap pelafalan. Berdasarkan perhitungan regresi linier, bahwa F hitung yang diperoleh adalah 51.328 yang berarti lebih kecil dari Ftabel 3.11 atau (51.328 < 3.11). Kemudian, nilai p adalah 0.01 yang lebih kecil dari 0.05 atau (0.01 <0.05). Melalui hasil ini, dapat disimpulkan bahwa Ho ditolak dan Ha diterima. Yang berarti dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh frekuensi yang signifikan dalam menonton film berbahasa Inggris terhadap pelafalan siswa. Kesimpulan dari penelitian ini adalah bahwa siswa yang sering menonton film berbahasa Inggris memiliki pengaruh pada pelafalan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris;
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 15 Jun 2020 01:48
Last Modified: 15 Jun 2020 01:48
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2438

Actions (login required)

View Item View Item