Speaking problems and strategies of EFL freshmen of IAIN Palangka Raya

Malik, Abdul (2019) Speaking problems and strategies of EFL freshmen of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Abdul Malik-1501121016.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at knowing freshmen difficulties in speaking English based on various types of speaking problem and also to find the cause of the existing problems hindering their learning and developing speaking skills. The research is included in mixed method research with sequential explanatory involved 87 English freshmen at IAIN Palangka Raya. The instruments of this study are questionnaire (5 points likert scale) and interview. The quantitative result showed that the problems of the freshmen, are : limited vocabularies (51,7%), anxiety in speaking (42,5%) and lack of speaking practice (41,3%). In addition, strategies used by the freshmen are self practice (70,1%), used media in learning such as english video and english song (72,4%), and learn english by their mistake (64,7%). The qualitative result showed the reason of freshmen why they can have that problems. There some reason of their problems, such as they have no basic use of previous english in either high school or outside, rarely to memorize and remember vocabulary, find someone can speak very well, rarely speak english, and their experience in senior high school.

ABSTRACT

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kesulitan mahasiswa baru dalam berbicara bahasa Inggris berdasarkan berbagai jenis masalah berbicara dan juga untuk menemukan penyebab masalah yang ada menghambat pembelajaran mereka dan mengembangkan keterampilan berbicara. Penelitian ini termasuk dalam penelitian metode campuran dengan penjelas berurutan yang melibatkan 87 mahasiswa baru bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Instrumen penelitian ini adalah kuesioner (skala likert 5 poin) dan wawancara. Hasil kuantitatif menunjukkan bahwa masalah mahasiswa baru adalah: kosa kata terbatas (51,7%), kecemasan berbicara (42,5%) dan kurangnya praktik berbicara (41,3%). Selain itu, strategi yang digunakan oleh mahasiswa baru adalah latihan mandiri (70,1%), media yang digunakan dalam pembelajaran seperti video bahasa Inggris dan lagu-lagu bahasa Inggris (72,4%), dan belajar bahasa Inggris dengan kesalahan mereka (64,7%). Hasil kualitatif menunjukkan alasan bagi mahasiswa baru mengapa mereka dapat memiliki masalah itu. Ada beberapa alasan untuk masalah mereka, seperti mereka tidak memiliki penggunaan dasar bahasa Inggris sebelumnya baik di sekolah menengah atau luar, jarang menghafal dan mengingat kosa kata, menemukan seseorang dapat berbicara dengan sangat baik, jarang berbicara bahasa Inggris, dan pengalaman mereka di sekolah menengah atas .

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Speaking Problems;Speaking Strategies; Freshmen
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 10 Jun 2020 04:04
Last Modified: 10 Jun 2020 04:04
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2422

Actions (login required)

View Item View Item