Tanoor, Laila (2015) The effect of guided – questions strategy on the students’ skill in writing recount text at the tenth grade of SMA NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract LT.pdf Download (2MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I LT.pdf Download (197kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II LT.pdf Download (379kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III LT.pdf Download (516kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV LT.pdf Download (501kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V LT.pdf Download (147kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The objective of the study was to measure whether there was a significant effect of guided – questionsstrategy toward the students’ writing score of the tenth grade students at SMA NU Palangka Raya.
The study includes in quantitative paradigm with pre-experimental design. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the tenth grade students at SMA NU Palangka Raya which consisted only 1 class. The writer chose X as sample.
After getting the data that were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = 3.135 and the ttable =2.31. It showed that the tobserved was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of using guided - questions strategy toward the students’ writing score of the tenth grade students at SMA NU Palangka Raya was accepted and Ho stating that there was no any significant effect of using guided - questions strategy toward the students’ writing score of the tenth grade students at SMA NU Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of using guided - questioning strategy toward the students’ writing score of the tenth grade students at SMA NU Palangka Raya. Therefore, teaching writing using guided – questions strategy of the tenth grade students of SMA NU Palangka Raya was effective at 5 % significance level. The writer recommended to teacher use guided – questions strategy in teaching writing.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti pada strategi pertanyaan pemandu terhadap kemampuan menulis siswa pada kelas sepuluh di SMA NU Palangka Raya.
Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain pre-eksperimental.Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji.Populasi dari studi ini adalah Murid kelas sepuluh (X) SMA NU Palangka Raya yang tediri hanya 1 kelas. Penulis memilih kelas X sebagai sample.
Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, Penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus Ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved = 3.135 dan ttable = 2.31 pada Taraf Signifikansi 5% dengan derajat kebebasan = 8. Hasil dari Penelitian ini menerapkan Penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved = 3.135 lebih tinggi dari ttable = 2.31. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa mengajar teks recount menggunakan strategi pertanyaan pemandu memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas sepuluh (X) SMA NU Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa mengajar teks recount menggunakan strategi pertanyaan pemandu tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas sepuluh (X) SMA NU Palangka Raya telah ditolak. Ini berarti bahwa mengajar teks recount dengan menggunakan strategi pertanyaan pemandu memberikan pengaruh yang signifikan terhadap Murid kelas sepuluh (X) SMA NU Palangka Raya. Oleh karena itu, pengajaran menulis menggunakan strategi pertanyaan pemandu di siswa kelas X SMA NU Palangka Raya efektif di level signifikan 5 %. Penulis merekomendasikan kepada pengajar menggunakan strategi pertanyaan pemandu dalam pembelajaran menulis.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words: Effect; Guided – Questions Strategy; Writing; menulis |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 29 Sep 2016 07:00 |
Last Modified: | 29 Sep 2016 07:00 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/242 |
Actions (login required)
View Item |