The effect of different types of correction in writing descriptive text at the students of IAIN Palangka Raya

Emelda, Maulia (2019) The effect of different types of correction in writing descriptive text at the students of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Maulia Emelda-1501121059.pdf

Download (844kB)

Abstract

The aim of this research was to find out the signifificant effect different types of correction and interaction effect in writing descriptive text at IAIN Palangka Raya.

This research used quantitative method to collect the data. The population of this research was the English Department students’ of the third semester on the academic year 2018/2019 at IAIN Palangka Raya which consisted of 106 students as the sample for the questionnaire. The researcher used 3 classes A, B, and C. This research belonged to experiment research. The technique of collecting the data used writing test. In analyzing the data, some procedures were used such as administering pre-test, conducting treatments, administering post-test, and analyzing the data.

The result of data analysis showed that there was effect of using peer correction and self correction technique at third students of IAIN Palangka Raya. It can be seen from the mean score between pre-test (55.13) and post-test (72.89) of the experiment class A using peer correction class indicating that students’ score increased after the treatment. From the mean score of pre-test (58.89) and post-test ( 73.34) of the experiment class B using self correction class indicating that students’ score increased after the treatment. Most of the students had significant effect of using peer correction and self correction in writing. The students considered peer correction and self correction as technique to help them in writing, especially in writing descriptive text.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui efek yang signifikan dari berbagai jenis koreksi dan efek interaksi dalam menulis teks deskriptif di IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk mengumpulkan data. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris semester ketiga pada tahun akademik 2018/2019 di IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 106 siswa sebagai sampel untuk kuesioner. Peneliti menggunakan 3 kelas A, B, dan C. Penelitian ini termasuk penelitian eksperimen. Teknik pengumpulan data menggunakan tes menulis. Dalam menganalisis data, beberapa prosedur digunakan seperti mengelola pra-tes, melakukan perawatan, mengelola pasca-tes, dan menganalisis data.

Hasil analisis data menunjukkan bahwa ada pengaruh menggunakan koreksi teman sebaya dan teknik koreksi diri pada siswa ketiga IAIN Palangka Raya. Hal ini dapat dilihat dari skor rata-rata antara pre-test (55,13) dan post-test (72,89) dari kelas eksperimen A menggunakan kelas koreksi teman sebaya yang menunjukkan bahwa skor siswa meningkat setelah perawatan. Dari skor rata-rata pre-test (58,89) dan post-test (73,34) dari kelas eksperimen B menggunakan kelas koreksi diri yang menunjukkan bahwa skor siswa meningkat setelah perawatan. Sebagian besar siswa memiliki perubahan yang signifikan dalam menggunakan koreksi teman sebaya dan koreksi diri dalam menulis. Para siswa menganggap koreksi teman sebaya dan koreksi diri sebagai teknik untuk membantu mereka dalam menulis, terutama dalam menulis teks deskriptif.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris; korelasi
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 10 Jun 2020 00:36
Last Modified: 10 Jun 2020 00:36
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2417

Actions (login required)

View Item View Item