The correlation among grammar mastery,listening compeherension and speaking skill of english students at IAIN Palangka Raya

Syarifudin, Syarifudin (2019) The correlation among grammar mastery,listening compeherension and speaking skill of english students at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Syarifudin-1401120965.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study aims at exploring the relation among grammar mastery, listening comprehension, and speaking skill of English students at IAIN Palangka Raya. This study used a quantitative method where the correlation as a design. The population in this research is all of English students at IAIN Palangka Raya with the sample 28 students in English education program academic year 2019. To collect the data the researcher use a test such as: grammar test, listening test, and speaking test. Before analysis the data the researcher do normality test and linearity test as prerequisite analysis the data. To analysis the data the researcher use analysis correlation Bivariate when correlate two variables and the researcher use regression linear for correlate all of the variables.

The result in this study showed: (1) There is significant correlation between grammar mastery and speaking skill of the second semester English students at IAIN Palangka Raya in Academic Year 2019 with the evidence r count value (0,644) is higher than r table (0,374) and significant value 0,05. (2) There is significant correlation between listening comprehension and speaking skill of the second semester English students at IAIN Palangka Raya in Academic Year 2019 with the evidence r count value (0,533) is higher than r table (0,374) and significant value 0,05. (3) There is significant correlation among grammar mastery, listening comprehension and speaking skill of the second semester English students at IAIN Palangka Raya in Academic Year 2019 with the value of multiple correlation (r) is 0,677. From the result above, it could be concluded that there was positive correlation among grammar mastery, listening comprehension and speaking skill English students at IAIN Palangka Raya in Academic Year 2019.

ABSTRACT

Tujuan dari penelitian ini ialah untuk menyelidiki hubungan antara penguasaan tata bahasa, pemahaman mendengarkan, dan kemampuan berbicara siswa bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan desain korelasi. Populasi dari penelitian ini ialah semua mahasiswa bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya dengan sample 28 siswa jurusan bahasa Inggris tahun ajaran 2019. Untuk mengumpulkan data peneliti menggunakan tes seperti: test tata bahasa, tes pemahaman mendengarkan, dan tes berbicara. Sebelum menganalisis data peneliti melakukan uji normalitas dan uji linearitas sebagai prasyarat analisis data. Untuk menganalisis data peneliti menggunakan analisis korelasi Bivariate ketika mengkorelasikan dua variabel dan peneliti menggunakan regresi linear untuk mengkorelasikan semua variabel.

Hasil dari penelitian ini menunjukkan: (1) Terdapat hubungan yang signifikan antara tata bahasa dan kemampuan berbicara pada siswa bahasa Inggris semester 2 tahun ajaran 2019 dengan dibuktikan nilai r hitung (0,644) yg lebih besar dari r tabel (0,374) serta dengan taraf kesalahan 0,05. (2) Terdapat hubungan yang signifikan antara pemahaman mendengarkan dan kemampuan berbicara pada siswa bahasa Inggris semester 2 tahun ajaran 2019 dengan dibuktikan nilai r hitung (0,533) yg lebih besar dari r tabel (0,374) serta dengan taraf kesalahan 0,05. (3) Terdapat hubungan yang signifikan antara tata bahasa, pemahaman mendengarkan dan kemampuan berbicara pada siswa bahasa Inggris semester 2 tahun ajaran 2019 dengan nilai korelasi (r) 0,677. Berdasarkan hasil tersebut dapat disimpulkan bahwa terdapat korelasi positif antara penguasaan tata bahasa, pemahaman mendengarkan, dan kemampuan berbicara siswa bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya tahun ajaran 2019.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Grammar Mastery; Speaking Skill;Correlation
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 05 Jun 2020 03:54
Last Modified: 05 Jun 2020 03:54
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2374

Actions (login required)

View Item View Item