Ainiyah, Kurrotul (2019) The effect of object crossword puzzle towards students’ motivation and students’ vocabulary mastery at MTsN-2 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Kurrotul Ainiyah-1501121019.pdf Download (1MB) |
Abstract
The aim of this research was to find out the The Effect of Object Crossword Puzzle Towards Students’ Motivation and Students’ Vocabulary Mastery at MTsN-2 Palangka Raya.
This research used quantitative method to collect the data. The population of this research was the MTsN-2 Palangka Raya. The sample of this research was VII grade students of MTsN-2 Palangka Raya on the academic year 2019/2020.
They were VII-B as the experiment class and VII-C as the control class. The were 63 students, constisting 34 female and 29 male students. For sampling technique, the researcher used quasi-experimental. In getting data, the researcher used test that devided into pre-test and post-test. There were two instruments to collect data. They were multiple choice and questionnaires. At the end of the post-test the
researcher given questionnaire to the students especially in experiment class. It was aimed to know improvement of Object Crossword Puzzle towards students’ vocabulary mastery and students’ motivation. The students became more active
and enthusiastic in learning vocabulary by using object crossword puzzle; it was proved by the result of the study. The result of this study showed, the students’ pre-test mean score in experiment class was 56.00 and the post-test mean score was 70.00. In contrary, the students’ pre-test mean score in control class was 56.00 and the post-test mean score was 56.56 and the final result of students’ motivation was 76 and the classification Agree. The result of statistical hypothesis test found that on significant level 5% tobservation was 3.77 while ttable wit df 61 was
2.00 or tobservation > ttable.
In conclusion, object crossword puzzle are effective way and quite
ABSTRAK
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Pengaruh Objek Teka-teki Silang Terhadap Motivasi Siswa dan Penguasaan Kosakata Siswa di MTsN-2 Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk mengumpulkan data. Populasi penelitian ini adalah MTsN-2 Palangka Raya. Sampel penelitian ini adalah siswa kelas VII MTsN-2 Palangka Raya pada tahun akademik 2019/2020. Mereka adalah VII-B sebagai kelas eksperimen dan VII-C sebagai kelas kontrol. Ada 63 siswa, yang terdiri dari 34 siswa perempuan dan 29 siswa laki-laki. Untuk teknik pengambilan sampel, peneliti menggunakan metode quasi-eksperimen. Dalam mendapatkan data, peneliti menggunakan tes yang dibagi menjadi pre-test dan post-test. Ada dua instrumen untuk mengumpulkan data, pilihan ganda dan kuesioner. Pada akhir post-test, peneliti memberikan kuesioner kepada siswa
terutama di kelas eksperimen. Hal ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan Objek Teka-teki Silang terhadap penguasaan kosakata dan motivasi siswa. Hasil penelitian ini menunjukkan, skor rata-rata pre-test siswa di kelas eksperimen adalah 56,00 dan skor rata-rata post-test adalah 70,00. Sebaliknya, skor rata-rata pre-test siswa di kelas kontrol adalah 56,00 dan skor rata-rata post-test adalah
56,56 dan hasil akhir dari motivasi siswa adalah 76 dan klasifikasi Setuju. Hasil uji hipotesis statistik menemukan bahwa pada taraf signifikan 5% pengamatan adalah 3,77 sedangkan ttabel df 63 – 2 =61 adalah 2.00 atau tobservasi > ttabel.
Kesimpulannya, objek teka-teki silang adalah cara yang efektif dan cukup sukses karena dapat meningkatkan motivasi siswa dalam belajar kosa kata.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan bahasa inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 22 May 2020 04:48 |
Last Modified: | 22 May 2020 04:55 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2327 |
Actions (login required)
View Item |