Correlation Between Reading Habit And Reading Comprehension Achievement Of English Department Students of IAIN Palangka Raya

Indriani, Indriani (2019) Correlation Between Reading Habit And Reading Comprehension Achievement Of English Department Students of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Indriani-1501121065.pdf

Download (965kB)

Abstract

The aim of this research was to find out the correlation between reading habit and reading comprehension achievement of eight semester students of English department at IAIN Palangka Raya.

This research used quantitative method to collect the data with correlation design. The population of this research was the eight semester of English Department students on the academic year 2015/2016 at IAIN Palangka Raya which consisted of 30 students as the sample for the questionnaire and test. The technique of collecting the data used questionnaire and test. In analyzing the data, some procedures were used such as collecting the data, meausure the data with SPSS 20 program, and conclusion data.

The result of this research showed that: 1) the students reading habit is very high with score was 88 from data calculation of questionnaire. 2) the students reading comprehension achievement is fair with score was 60 from data calculation of test. 3) the students‟ reading habit and reading comprehension achievement have correlation with the total calculation was fair correlation.

Based on the result of product moment correlation analysis, the correlation coefficient between students‟ reading habit and reading comprehension achievement is higher than r table (0.400 > 0.361). It showed that alternative hypothesis (ha) was accepted and null hypothesis (ho) was rejected. So, between two variable has a positive significant correlation.
Based on the result above, the researcher recommendation that: students must be have good reading habit to increase students reading comprehension achievement and to teacher English subject must give motivation to students to apply reading habit as activity in the class, so the students can build their habit to read especially English book

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan membaca dan prestasi membaca siswa semester delapan jurusan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk mengumpulkan data dengan desain korelasional. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris semester delapan tahun akademik 2015/2016 di IAIN Palangka
Raya yang terdiri dari 30 siswa sebagai sampel untuk angket dan tes. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dan tes. Dalam menganalisis data, beberapa prosedur digunakan seperti mengumpulkan data, mengukur data dengan program SPSS 20, dan kesimpulan.

Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: 1) kebiasaan membaca siswa sangat tinggi dengan skor 88 dari hasil data angket. 2) prestasi pemahaman membaca siswa cukup dengan skor 60 dari hasil data tes. 3) kebiasaan membaca siswa dan prestasi pemahaman membaca memiliki korelasi dengan hasil perhitungan cukup. Berdasarkan hasil analisis korelasi product moment, koefisien korelasi antara kebiasaan membaca siswa dan prestasi pemahaman membaca lebih tinggi dari r tabel (0,400> 0,361). Ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif (ha)
diterima dan hipotesis nol (ho) ditolak. Jadi, antara dua variabel memilikihubungan yang positif.

Berdasarkan hasil di atas, peneliti merekomendasikan bahwa: siswa harus memiliki kebiasaan membaca yang baik untuk meningkatkan prestasi belajar membaca siswa dan untuk guru mata pelajaran bahasa Inggris harus memberikan motivasi kepada siswa untuk menerapkan kebiasaan membaca sebagai kegiatan di kelas, sehingga siswa dapat membangun kebiasaan membaca terutama buku bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris; korelasi
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 20 May 2020 06:25
Last Modified: 20 May 2020 06:27
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2326

Actions (login required)

View Item View Item