The correlation between students habit in listening to english song and vocabulary mastery at IAIN Palangka Raya

Kartika, Dewi Aprila (2019) The correlation between students habit in listening to english song and vocabulary mastery at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Dewi Aprila Kartika-1501121012.pdf

Download (1MB)

Abstract

The aim of this research was to find out the correlation between students‟ habit in listening to English songs habit and their vocabulary mastery. This researcher employed correlational method by using quantitative approach. There
are two variables in this research. Students‟ listening to English song habit as independent variable (variable X) and Students‟ Vocabulary Mastery as dependent variable (variable Y). The students‟ habit in listening to English songs was obtained from the questionnaire while the students‟ vocabulary mastery was obtained from a test result. The population of this research involved all the eighth semester students at Study Program of English Education at IAIN Palangkaraya in the academic year of 2018/2019 which consists of 45 students. The sample was taken by using random sampling technique.

From the result, it was found out that the mean of the scores of the listening to English songs habit is 112.17. The mean of the scores of the sudents‟ vocabulary mastery test is 74.3. From the result of correlation calculation by SPSS 20, it can be seen that the value of correlation is 0.506 which interpreted as positive correlation in moderate level. The relative contribution of students‟ habit
in listening English songs (X) to students‟ vocabulary mastery (Y) was 25.6036%.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan siswa dalam kebiasaan mendengarkan lagu-lagu bahasa Inggris dan penguasaan kosakata. Peneliti menggunakan metode korelasional dengan menggunakan pendekatan kuantitatif. Ada dua variabel dalam penelitian ini. Kebiasaan siswa dalam mendengarkan lagu bahasa Inggris sebagai variabel independen (variabel X) dan Penguasaan Kosakata Siswa sebagai variabel dependen (variabel Y). Kebiasaan siswa dalam mendengarkan lagu-lagu bahasa
Inggris diperoleh dari kuesioner sementara penguasaan kosakata siswa diperoleh dari hasil tes. Populasi penelitian ini melibatkan semua siswa semester delapan di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangkaraya pada tahun
akademik 2018/2019 yang terdiri dari 45 siswa. Sampel diambil dengan menggunakan teknik random sampling.

Dari hasil penelitian, diketahui bahwa rata-rata skor kebiasaan mendengarkan lagu berbahasa Inggris adalah 112,17. Nilai rata-rata dari tes penguasaan kosakata mahasiswa adalah 74,3. Dari hasil perhitungan korelasi dengan SPSS 20, dapat dilihat bahwa nilai korelasinya adalah 0,506 yang
diartikan sebagai korelasi positif pada level sedang. Kontribusi relatif dari kebiasaan siswa dalam mendengarkan lagu-lagu bahasa Inggris (X) untuk penguasaan kosakata siswa (Y) adalah 25,6036%.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris; korelasi
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 20 May 2020 06:08
Last Modified: 20 May 2020 06:08
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2325

Actions (login required)

View Item View Item