Wahdati, Anis (2019) The correlation between students listening anxiety listening learning strategy. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Anis Wahdati-1501121055.pdf Download (1MB) |
Abstract
The aim of the research was to find out the correlation between Students‟ listening anxiety and Listening learning strategies of English Education Study Program of IAIN Palangka. This study focus to find out the correlation between Students‟ listening anxiety and Listening learning strategies of students that have been taken TOEFL test.
The research design was quantitative and the research type was correlation.The participants were 8th semester students that have been taken TOEFL test. The FLLAS and LSCI questionnaire used to collect the data. To analyze the data obtained, correlation analysis and Pearson product moment
correlation used.
The findings indicated a negative correlation between Students‟ Listening Anxiety and Listening Learning Strategy used (rxy = 0.088 < rtable = 0.2826 at 1 %). Therefore, the alternative hypothesis (Ha) is rejected and the null hypotheis (Ho) is accepted. It can be concluded that the Students listening anxiety have negative relationship or influence to Listening learning strategy.
ABSTRAK
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan korelasi antaraKecemasan Mahasiswa dalam Listening dan Strategi Pembelajaran Listening mahasiswa program studi pendidikan bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Fokus penelitian ini adalah untuk menemukan korelasi antara Kecemasan mahasiswa dalam Listening dan Strategi Pembelajaran Listening dari mahasiswa-mahasiswa yang sudah mengambil tes TOEFL.
Desain penelitian adalah kuantitatif dan menggunakan tipe penelitian korelasi. Pesertanya adalah mahasiswa semester 8 yang sudah mengambil test TOEFL. Angket FLLAS dan LSCI digunakan untuk mengumpulkan data. Untuk menganalisis data yang di peroleh menggunakan analisis korelasi dan korelasi
Pearson product moment.
Penemuan ini menunjukkan sebuah hubungan negatif antara Kecemasan Mahasiswa dalam Listening dan Strategi Pembelajaran Listening yang digunakan (rxy = 0.088 < rtable = 0.2826 di 1 %). Oleh karena itu, hipotesis alternatif (Ha) ditolak dan null hipotesis (Ho) diterima. Dapat disimpulkan bahwa Kecemasan Mahasiswa dalam Listening memiliki hubungan atau pengaruh yang negatif pada Strategi Pembelajaran Listening.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan bahasa inggris; strategi listening |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 06 May 2020 04:16 |
Last Modified: | 06 May 2020 04:21 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2284 |
Actions (login required)
View Item |