The effect of fly swatter game on students’ vocabulary knowledge at MTsN-2 Kota Palangka Raya

Aprilia, Shella (2019) The effect of fly swatter game on students’ vocabulary knowledge at MTsN-2 Kota Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Shella Aprilia 1501121028.pdf

Download (1MB)

Abstract

The research was aimed to measure the effect of fly swatter game on students’ vocabulary knowledge at MTsN-2 Kota Palangka Raya.

The research is included in quantitative research with Quasi-Experimental Design. The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment and counted the students’ score by pre-test and post-test. The population of this research was 955 students of students of MTsN-2 Kota Palangka Raya. The researcher took the sample of the first-grade students which consisted of nine classes. Based on the design of the study, the researcher only took two classes as a sample, there were VII-C as experimental group and VII-D as control group. The number of sample chosen was 79 students that consists of 38 male students and 41 female students from two classes. The sample were determined using cluster sampling technique.

After getting the data from pre-test and post-test, the researcher analyzed the data using SPSS 20 with t-test formula to test the predetermined hypothesis. Based on the result of analysis, it was found that the value of t-test = 4.413 with t-table = 1.99 at 5% level of significance and t-table = 2.64 at 1% level of significance with degrees of freedom = 77. It showed that the t-test was higher than the t-table. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of fly swatter game on vocabulary knowledge at the First-Grade students of MTsN-2 Kota Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) was rejected. It meant that teaching vocabulary using fly swatter game gave effect toward vocabulary knowledge at the First-Grade students of MTsN-2 Kota Palangka Raya.

ABSTRACT

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur apakah ada pengaruh dari Fly Swatter Game pada pengetahuan kosa kata siswa di MTsN-2 Kota Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk dalam penelitian kuantitatif dengan Desain Kuasi Eksperimental. Peneliti menyusun rencana pembelajaran, melakukan perlakuan dan menghitung skor siswa dengan pra-uji dan pasca-uji. Populasi dari penelitian ini adalah 955 siswa MTsN-2 Kota Palangka Raya. Peneliti mengambil sampel siswa kelas satu yang terdiri dari sembilan kelas. Berdasarkan desain penelitian, peneliti hanya mengambil dua kelas sebagai sampel, yaitu VII-C sebagai kelompok eksperimen dan VII-D sebagai kelompok kontrol. Jumlah sampel adalah 79 siswa yang terdiri dari 38 siswa laki-laki dan 41 siswa perempuan dari dua kelas. Sampel ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling.

Setelah mendapatkan data dari pra-uji dan pasca-uji, peneliti menganalisis data menggunakan SPSS 20 dengan rumus t-tes untuk menguji hipotesis yang telah ditentukan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai t-tes = 4.413 dengan t-tabel = 1.99 pada tingkat signifikansi 5% dan t-tabel = 2.64 pada tingkat signifikansi 1% dengan derajat kebebasan = 77. Hasil penelitian menunjukkan bahwa t-tes lebih tinggi dari t-tabel. Hasil dari pengujian hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari permainan pemukul lalat pada pengetahuan kosakata siswa kelas satu MTsN-2 Kota Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihill (Ho) telah ditolak. Ini berarti bahwa pengajaran kosakata menggunakan permainan pemukul lalat memberikan pengaruh terhadap pengetahuan kosakata siswa kelas satu MTsN-2 Kota Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Vocabulry Knowledge; Swatter Game
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 30 Mar 2020 04:58
Last Modified: 22 Apr 2020 03:17
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2105

Actions (login required)

View Item View Item