The effect of meaning focused activity on speaking fluency of english education study program students of State Islamic Institute of Palangka Raya

Weni, Weni (2018) The effect of meaning focused activity on speaking fluency of english education study program students of State Islamic Institute of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Abstrak.pdf

Download (384kB)
[img] Text
Isi Skripsi Weni.pdf

Download (768kB)

Abstract

This study aimed to measuring the effectiveness meaning focused activity on speaking fluency of English education study program students of Islamic Institute of Palangka Raya.
Research design of the study was quasi-experimental using non-randomized experiment and control group, pre- test and post- test design, and used quantitative approach in finding out the answer of the problem of the study. For the research instrument, it was used test and documentation.The population of the study was the whole of the third semester of English education study program students at Islamic Institute of Palangka Raya. They were divided into three classes, namely Class A, Class B and Class C which the total number of the students were 44 students. The samples of the study were Class B as the experimental group which consisted of 14 students and Class B as the control group which consisted 14 students. The sample of the study was determined using clustering sampling. To analyze the data, it was through the technique such as data collection procedures and data analysis.

The result of t- test with manual calculation indicates the calculation value tobserved was greater than ttable at 5% and lower than ttable at 1% significance level or 2.052 < 6.984 > 2.771 and the result of t- test with SPSS 18.0 program the calculated value tobserved was greater than ttable at 5% and 1% significance level or2.052 < 6.984 > 2.771. The result of testing hypothesis indicated that the alternative hypothesis (Ha) stating that there is significant effect of using meaning focused activity on speaking fluency of English education study program students of Islamic Institute of Palangka Raya was accepted and the null hypothesis (Ho) stating that there is no significant effect of using meaning focused activity on speaking fluency of English education study program students of Islamic Institute of Palangka Raya was rejected.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur keefektifan penggunaan dari kegiatan fokus pada makna dalam kelancaran berbicara mahasiswa program studi bahasa inggris di institut agama islam Palangka Raya.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan kuasi- eksperimen desain, dimana peneliti menggunakan desain pre test, treatment, dan post test. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dalam menemukan jawaban dari masalah penelitian. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah tes. Populasi dari penelitian adalah seluruh mahasiswa semester tiga program studi bahasa inggris di institut agama islam negeri palangka raya. Terbagi dari tiga kelas yaitu kelas A, kelas B, dan kelas C dengan jumlah 44 siswa. Kelas C sebagai kelompok eksperimen yang berjumlah 14 siswa dan kelas B sebagai kelompok kontrol yang berjumlah 15 siswa. Penentuan sample penelitian dengan menggunakan teknik clustering sampling. Teknik yang digunakan dalam menganalisis data adalah data koleksi prosedur dan data analisis.
Hasil dari perhitungan uji-t dengan manual menunjukkan hasil thitung lebih besar dari ttable pada 5% dan 1% tingkat signifikansi atau 2.052<6.984>2.771. Hasil dari perhitungan uji- t dengan menggunakan perhitungan program SPSS 18.0 juga menunjukkan nilai thitung lebih besar dari pada ttable pada 5% dan 1% tingkat signifikansi atau 2.052<6.984>2.771. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) menyatakan bahwa ada pengaruh signifikan dari kegiatan fokus pada makna dalam kelancaran berbicara mahasiswa program studi bahasa inggris di institut agama islam negeri palangka raya diterima dan hipotesis nihil (Ho) yang menyatakan tidak ada pengaruh signifikan dari kegiatan fokus pada makna dalam kelancaran berbicara mahasiswa program studi bahasa inggris di institut agama islam negeri palangka raya ditolak

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 08 Oct 2019 02:41
Last Modified: 08 Oct 2019 02:41
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1731

Actions (login required)

View Item View Item