The toefl learning difficulties faced by efl students of english department of IAIN Palangka Raya

Kristiyanti, Wendy Meika (2018) The toefl learning difficulties faced by efl students of english department of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Wendy Meika - 1401120967.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at finding out the factors that cause the difficulty in TOEFL learning faced by EFL students of English Department of IAIN Palangka Raya. The purposes of the study were (1) to know skills are most answered incorrectly in the TOEFL by English department students; (2) to describe how English department students prepare themselves for TOEFL; (3) to analyze the students’ reasons toward their difficulties in the TOEFL.

The type of this research was qualitative in nature. The data was taken from the document records and interview. This study addressed to English Department students who failed in several occasions of the TOEFL PBT. Purposive sample was taken into account, in which all 10 participants were female in their 9th and 11th semester study. The writer investigated their frequency in participation of TOEFL and score they got. Interview was used to identify the students’ difficulties and preparation to face the TOEFL.

The finding of this study shows some points as follows: (1) areas of most incorrect answers such as Structure and Written Expression; the problems of subject-verb agreement, tenses, nouns and the use of article, (2) the problems of preparation shortages and incapability of understanding several grammars area were common found, (3) the reasons behind students’ difficulties in the TOEFL were underestimate attitude toward the test and their poor English mastery.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor yang menyebabkan kesulitan dalam TOEFL yang dihadapi oleh mahasiswa Bahasa Inggris Sebagai Bahasa Asing Jurusan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui skill yang paling banyak dijawab salah dalam TOEFL oleh mahasiswa jurusan bahasa Inggris; (2) untuk menggambarkan bagaimana mahasiswa jurusan bahasa Inggris mempersiapkan diri untuk TOEFL; (3) untuk menganalisis alasan para mahasiswa terhadap kesulitan mereka dalam TOEFL.

Jenis penelitian ini adalah penelitian kualitatif. Data diambil dari catatan dokumen dan wawancara. Penelitian ini ditujukan kepada mahasiswa di Jurusan Bahasa Inggris yang gagal dalam beberapa kesempatan di TOEFL PBT. Purposive sampling diperhitungkan, di mana semua 10 peserta adalah perempuan dalam 9 dan 11 studi semester mereka. Penulis menyelidiki frekuensi mereka dalam mengikuti TOEFL dan skor yang mereka dapatkan. Wawancara digunakan untuk mengidentifikasi kesulitan siswa dan persiapan menghadapi TOEFL.

Temuan penelitian ini menunjukkan beberapa poin sebagai berikut: (1) bidang jawaban yang paling banyak salah seperti Struktur dan Ekspresi Tertulis; masalah subjek-kata kerja, kata kerja, kata benda dan penggunaan artikel, (2) masalah kekurangan persiapan dan ketidakmampuan memahami beberapa bidang tata bahasa yang umum ditemukan, (3) alasan di balik kesulitan siswa dalam TOEFL yakni sikap meremehkan saat menuju ujian dan penguasaan bahasa Inggris yang buruk.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 08 Oct 2019 02:32
Last Modified: 08 Oct 2019 02:32
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1730

Actions (login required)

View Item View Item