The impact of reward system and punishment toward l2 student’s motivation in english speaking classroom at Mts An-Nur Palangkaraya

Yanti, Tri Rahma (2018) The impact of reward system and punishment toward l2 student’s motivation in english speaking classroom at Mts An-Nur Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Tri Rahma Yanti - 1401120946.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at determine is impact of the reward system and punishment at Mts An- Nur Palangkaraya. The purposes of the study were (1) To understand impact of reward system and punishment on the learning motivation of students. (2) To understand extent reward system and punishment influence student learning in class.
This study used Mix Method (Qualitative and Quantitative) to find out the answer of problem of the study. The population of this study was student class 7 at Mts An-Nur Palangka Raya. The writer takes samples from 1 class where 7A consisted of 25 students. The writer gives a questionnaire for students to find out how much the reward system and punishment affect the learning motivation of the student and the writer also did the observation and interview to see to the extent of the impact reward system and punishment on student. The sample from this study was obtained through of subjects was obtained through of subjects 1 English teacher and 4 students.
The finding of this study showed that most responded Strongly agree with the statement reward system such as Praise and most Strongly Disagree with the statement Punishment such as Decrease Score. From the result of the interviews with teachers and students the reward system and punishment is very good to be applied in the learning process especially in the classroom. And result of Observation can provide a more realistic picture student of the learning process.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dampak dari sistem penghargaan dan hukuman yang terjadi di sekolah Mts An-Nur Palangka Raya. Tujuan dari penelitian ini (1) Untuk memahami dampak dari sistem penghargaan dan hukuman didalam motivasi belajar siswa (2) Untuk memahami sejauh mana sistem penghargaan dan hukuman mempengaruhi belaar siswa dikelas.
Penelitian ini menggunakan desain Mix Metode Qualitative dan Quantitative untuk menemukan jawaban dari permasalahan peneliti. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas VII di Mts An- Nur Palangka Raya. Penulis mengambil sample dari satu kelas dimana kelas VII A terdiri dari 25 murid. Penulis memberikan angket kepada siswa untuk mengetahui seberapa besar sistem penghargaan dan hukuman mempengaruhi motivasi belajar siswa dan peneliti juga melakukan Observasi dan interview untuk melihat sejauh mana dampak dari sistem penghargaan dan hukuman terhadap siswa. Sample dari penelitian ini didapat melalui teknik purposive dengan jumlah subjek 1 guru bahasa inggris dan 4 siswa.
Temuan dari penelitian ini menunjukkan sebagian besar respon sangat setuju dengan sistem penghargaan seperti pujian dan sebagian besar respon tidak setuju dengan hukuman seperti penurunan skor. Dari hasil wawancara dengan guru dan siswa sistem penghargaan dan hukuman sangat baik untuk diterapkan dalam proses pembelajaran terutama di dalam kelas. Hasil pengamatan dapat memberikan gambaran yang lebih jelas realistis tentang proses belajar.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 03 Oct 2019 03:05
Last Modified: 03 Oct 2019 03:05
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1725

Actions (login required)

View Item View Item