Students’ perception on english as medium of instruction used by english lecturers in IAIN Palangkaraya

Sumiati, Sumiati (2018) Students’ perception on english as medium of instruction used by english lecturers in IAIN Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Sumiati - 1401120957.pdf

Download (906kB)

Abstract

The objective of the study were to find out the sudents’ perception on English as medium of instruction used by the English lecturers in English Study Program of IAIN Palangkaraya and the extent of lecturer use English in classroom.
This study used both quantitative and qualitative method to collect the data and belonged to survey research. The population of the study was the English students generation 2016-2017 at IAIN Palangkaraya. The writer took 41 students as the sample for questionnaire to answer first problem of the study and the writer observed 3 classes in order to solve the second problem.
The main research findings showed that: (1) Most of students agreed the usage of English as medium of instruction used by lecturers in English class (90.2%). Because they felt that it accustomed them to hear and to be taught in English. Another reason because they were English students in English Education Study Program, so the learning activity should be in English. But there were some students disagreed (9.8%) the reasons were generally same, it was because the ability and comprehension to understand the explanation of the lecturers was low, they afraid could not understood well when the lecturers totally used english in class. (2) the lecturers used both English and Indonesia in classroom. But, the lecturers used English dominantly and used Indonesia to explain in certain difficult things.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur persepsi siswa terhadap penggunaan bahasa Inggris sebagai bahasa pengantar yang digunakan oleh dosen bahasa Inggris di Program Studi Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya dan sejauh mana dosen menggunakan bahasa Inggris di kelas.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan kualitatif dan termasuk kedalam penelitian survey. Populasi penilitian ini adalah mahasiswa bahasa inggris angkata 2016-2017 di IAIN Palangkaraya. 41 mahasiswa sebagai sample untuk menjawab soal angket guna menyelesaikan tujuan penelitian. dan mengamati 3 kelas untuk memecahkan masalah kedua.
Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa (1) sebagian besar mahasiswa setuju terhadap penggunaan bahasa Inggris sebagai bahasa pengantar yang digunakan oleh dosen di kelas Bahasa Inggris(90.2%) Karena mereka mereka bahwa itu membuat mereka terbiasa mendengar dan diajarkan dalam bahasa Inggris. Alasan lainnya karena mereka adalah mahasiswa bahasa Inggris di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris , jadi kegiatan belajar harus dalam bahasa Inggris. Tetapi ada beberapa mahasiswa yang tidak setuju (9.8%) alasannya umumnya sama, itu karena kemampuan dan pemahaman to memahami penjelasan dosen rendah, mereka takut tidak dapat memahami dengan baik ketika dosen menggunakan bahasa inggris secara penuh di dalam kelas.(2) dosen bahasa inggris menggunakan bahasa Inggris dan Indonesia di dalam kelas. Tetapi, para dosen menggunakan bahasa inggris secara dominan dan menggunakan bahasa Indonesia untuk menjelaskan hal-hal tertentu yang sulit.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 25 Sep 2019 01:29
Last Modified: 25 Sep 2019 01:29
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1706

Actions (login required)

View Item View Item