Students’ strategies in achieving the translation progress through the descriptive text on tclass at IAIN Palangkaraya

Savitri, Soraya (2018) Students’ strategies in achieving the translation progress through the descriptive text on tclass at IAIN Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Abstrak.pdf

Download (503kB)
[img] Text
Isi Skripsi Soraya Safitri - 1401120958.pdf

Download (506kB)

Abstract

This study aims to analyse the students’ strategies in achieving the translation progress through the descriptive text. Two the research question were formulated in this study. (1) What strategies do students apply in translating a descriptive text (2) What difficulties do the students face in translating the text from English to Indonesia.
This study was case study with qualitative descriptive. For the data collection it was used the instruments such as documentation by using test, and interview by using audio recorder, then it was transcribed to be analyzed. To analyze the data, it was through the techniques: data collection, data display, data reduction, and conclusion/drawing. For the data endorsement, it was used triangulation technique.
Finding research shows that from deficiencies: a. students often have difficulty translating text as a lack of mastery of vocabulary, b. low vocabulary mastery of students, c. there are some errors in their grammar, d. students use strategies when translating text, b. students can correct words correctly, said students can apply correct grammar in translation. e. they think bad English ability determines bad.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis strategi siswa dalam mencapai kemajuan penerjemahan melalui teks deskriptif. Dua pertanyaan penelitian dirumuskan dalam penelitian ini. (1) Strategi apa yang diterapkan siswa dalam menerjemahkan teks deskriptif? (2) Kesulitan apa yang dihadapi siswa dalam menerjemahkan teks dari bahasa Inggris ke Indonesia.
Penelitian ini merupakan studi kasus dengan deskriptif kualitatif. Untuk pengumpulan data digunakan instrumen seperti dokumentasi dengan menggunakan tes, dan wawancara dengan menggunakan perekam audio, kemudian ditranskripsi untuk dianalisis. Untuk menganalisis data, itu melalui teknik: pengumpulan data, tampilan data, reduksi data, dan penarikan kesimpulan / gambar. Untuk dukungan data, digunakan teknik triangulasi
Menemukan penelitian menunjukkan bahwa dari kekurangan: a. siswa sering mengalami kesulitan menerjemahkan teks karena kurangnya penguasaan kosakata, b. penguasaan kosakata rendah siswa, c. ada beberapa kesalahan dalam tata bahasa mereka, d. siswa menggunakan strategi ketika menerjemahkan teks, b. siswa dapat mengoreksi kata dengan benar, kata siswa dapat menerapkan tata bahasa yang benar dalam terjemahan. e. mereka pikir kemampuan bahasa Inggris yang buruk menentukan yang buruk.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris;
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 24 Sep 2019 01:49
Last Modified: 24 Sep 2019 01:49
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1701

Actions (login required)

View Item View Item