Students’ attitudes on prefered topical knowledge in speaking

Komariah, Siti (2018) Students’ attitudes on prefered topical knowledge in speaking. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Siti Komariah - 1401120971.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at: (1) The attitudes of English students towards prefered topical knowledge in speaking course in relation of their learning anxiety, (2) The students attitude to prefered topical knowledge in speaking course, (3) The students attitude to unprefered topical knowledge in speaking course.
The study used mix method design. For the data collection, it was used the instruments such as questionnaire and observation. The sample was 55 students at the English Education Study Program of IAIN Palangka Raya on academic year 2015 to 2017. It was taken using random sampling technique, and purposes sampling technique to determine mix method design. To analyze the data, it was through the techniques: descriptive statistic, data collection, data display, data reduction, and conclusion.
The result of the quantitative data analysis showed that the students’ attitudes on topical knowledge in speaking course in relation of their learning anxiety received the high factors with mean (3.95). The highest of students’ prefered topic is hobby (85%) and the students’ unprefered topic is politic (90%). The result findings that the students’ attitudes to unprefered topical knowledge in speaking had negative attitude towards unprefered topics. But, They had positive attitudes towards prefered topics.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk: (1) Sikap mahasiswa bahasa inggris terhadap Topical Knowledge di dalam speaking dikaitkan dengan kecemasan belajar mereka, (2) Sikap mahasiswa terhadap topik yang mereka sukai di kelas speaking, (3) Sikap mahasiswa terhadap topik yang mereka tidak sukai di kelas speaking.
Penelitian ini menggunakan metode campuran. Untuk mengumpulkan data, peneliti menggunakan instrumen seperti kuesioner dan pengamatan. Sample penelitian adalah 55 mahasiswa program studi bahasa Inggris IAIN Palangka Raya. Teknik random sampling dan tehnik purposes sampling digunakan untuk mengambil data campuran. Untuk menganalisis data yaitu melalui tekhnik: statistik deskriptif, pengumpulan data, tampilan data, reduksi data, dan kesimpulan.
Hasil dari analisis data kuantitatif menunjukkan bahwa sikap mahasiswa terhadap Topical Knowledge yang di sukai di dalam speaking dikaitkan dengan kecemasan belajar mereka adalah dengan tinggi rata-rata (3.95). Paling tinggi dari topik yang disukai mahasiswa adalah hobi (85%) dan topik yang tidak disukai mahasiswa adalah politik (90%). Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa sikap mahasiswa yang tidak menyukai topik politik adalah sikap yang negatif, Tetapi, itu berbeda dengan sikap mahasiswa yang menyukai topik di speaking, mereka menunjukkan sikap positif mereka ketika berbicara tentang topik yang mereka sukai tersebut.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 23 Sep 2019 01:01
Last Modified: 23 Sep 2019 01:01
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1695

Actions (login required)

View Item View Item