The influence of social media sites toward students’ english language skills

Sari, Riyanti Fatmala (2018) The influence of social media sites toward students’ english language skills. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Riyanti Fatmala Sari - 1401120980.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed to know the most common social media sites that can influence students’ English language skills and to investigate how much the influence of social media sites toward students’ English language skills.
The research design was survey in quantitative research method. The total of sample was 55 students at the English Education Study Program of IAIN Palangka Raya on academic year 2015 to 2017. Technique for collecting data used questionnaires. The data was analyzed by using SPSS Program 16.0.
The results finding covered: 1). YouTube is the most common social media sites that can influence students’ English language skills at 74.5%. 2). The influence of Instagram on students reading skill =3.92 and writing skill =3.36. In the other aspect, the influence of Facebook on students’ writing skill =3.67 and =3.36 in reading skill. The influence of YouTube on students’ listening and speaking skill =4.46. Students have a high desire in integrating social media in English learning =3.89.Thus, the positive influence of using social media sites =4.3 and the negative influence of using social media sites in English learning =3.19. It means that social media give more positive influence than negative influence to the students’ English language skills at Engslih Education Study Program of IAIN Palangka Raya.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui media sosial paling umum yang dapat mempengaruhi kemampuan bahasa Inggris mahasiswa dan untuk mengungkap seberapa besar pengaruh media sosial terhadap kemampuan Bahasa Inggris mahasiswa.
Jenis penelitian yang digunakan adalah survey dalam penelitian kuantitatif. Jumlah sample penelitian adalah 55 mahasiswa Program Studi bahasa Inggris IAIN Palangka Raya angkatan tahun 2015-2017. Tehnik dalam pengumpulan data yaitu angket. Sementara, analisis data menggunaka Program SPSS 16.0.
Temuan penelitian meliputi: 1).YouTube adalah media sosial paling umum yang dapat mempengaruhi kemampuan bahasa Inggris mahasiswa 74.5%. 2). Pengaruh Instagram terhadap kemampuan membaca mahasiswa =3.92 dan kemampuan menulis =3.36. Pada aspek lain, pengaruh Facebook terhadap kemampuan menulis mahasiswa =3.67 dan =3.63 terhadap kemampuan membaca. Pengaruh YouTube terhadap kemampuan mendengar dan bicara mahasiswa =4.46. Mahasiswa memiliki keinginan untuk mengintegrasikan media sosial dalam pembelajaran bahasa Inggris ( =3.89). Demikian halnya, pengaruh positif penggunaan sosial media sosial =4.3 dan pengaruh negatif penggunaan media sosial di pembelajaran bahasa Inggris =3.19. Hal ini berarti bahwa media sosial lebih banyak memberikan pengaruh positif daripada pengaruh negatif terhadap kemampuan bahasa Inggris mahasiswa di Program Studi Pendidikan bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kemampuan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 29 Jul 2019 06:48
Last Modified: 29 Jul 2019 06:48
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1622

Actions (login required)

View Item View Item