Children’s english vocabulary acquisition in efl primary school context of Golden Christian School Palangka Raya

Rajudin, Rajudin (2018) Children’s english vocabulary acquisition in efl primary school context of Golden Christian School Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Rajudin - 1401121008.pdf

Download (914kB)

Abstract

This study was aimed to investigate how children’s’ English vocabulary acquisition process in Golden Christian School. The purposes of the study were (1) to investigate how children in Golden Christian School acquire their English vocabulary in EFL primary school context; (2) to describe parent contributions in their children’s’ English vocabulary acquisition at home.
This study used case study qualitative design with ethnographic to find out the answer of problem of the study. The population of this study was the children who studying in Golden Christian School third grade. The writer took the sample of one class where Love class consisted of 15 students. The Writer did the observation and documentation to identify the whole class activity and interview to find parents contributions in their children’s English vocabulary acquisition at home. The sample for this study was determined by using purposive sampling technique with the result subject become 5 children and 5 parents.
The finding of this study showed some points as follows: First, school and teacher had important role in children’s English vocabulary acquisition at school. The school program of Golden Christian School suggested their students to use English in class and school area. Teacher was being a model and source for children in learning English, making the material easy to understand and also using simple language for children. In teaching English, teacher taught from how to pronounce it, to know the meaning, how to write and used it. Second, parent contributions in help children acquire their English vocabulary at home by be their friend in speaking use English, suggest children to practice speaking at home, give children private course and let them to learn English or found new vocabulary by using social media and TV channel.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki bagaimana proses pemperolehan kosa kata bahasa Inggris yang terjadi di Golden Christian School. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) Untuk menyelidiki bagai mana anak-anak di Golden Christian School memperoleh kosa kata bahasa asing mereka didalam konteks sekolah dasar pelajar bahasa Inggris asing. (2) Untuk mendeskripsikan konstribusi orang tua dalam pemperolehan kosa kata bahasa Inggris anak-anak dirumah.
Penelitian ini mengunakan desain studi kasus kualitatif dengan metode etnografi untuk menemukan jawaban dari permasalahan penelitian. Populasi dari penelitian ini adalah anak-anak yang sedang belajar di Golden Christian School kelas tiga. Penulis mengambil sampel dari 1 kelas dimana kelas Love terdiri dari 15 murid. Penulis melakukan observasi dan dokumentasi untuk mengidentifikasi seluruh aktifitas kelas dan melakukan wawancara untuk menemukan konstribusi orang tua dalam peperolehan kosakata bahasa Inggris anak mereka. Semple dari penelitian ini didapatkan melalui teknik purposive dengan hasil jumlah subjek menjadi 5 orang anak dan 5 orang tua.
Temuan penelitian ini menunjukan beberapa poin seperti: Pertama, sekolah dan guru mempunyai peran penting dalam pemeprolehan kosakata bahasa Inggris anak di sekolah. Dimana program sekolah di Golden Christian School menganjurkan murid-murid mereka untuk mengunakan bahasa Inggris didalam kelas maupun dilingkungan sekolah. Guru menjadi model dan sumber untuk anak-anak belajar bahasa Inggris, guru mengunakan bahasa yang mudah dipahami dan membuat materi pembelajaran menjadi mudah dimengerti anak-anak. Dalam mengajarkan bahasa Inggris, guru mengajar dimulai dari bagaimana pengucapan, mengetahui maknanya, bagaimana penulisan dan pengunaanya. Kedua, peran orang tua dalam membantu anak-anak memperoleh kosakata bahasa Inggris mereka dirumah adalah dengan cara menjadi teman bicara mereka dalam berbicara bahasa Inggris, memerintahkan mereka untuk lebih banyak latihan berbicara bahasa Inggris dirumah, memasukan mereka ke bimbingan belajar dan membiarkan mereka belajar bahasa Inggris atau menemukan kosa kata baru mengunakan social media dan siaran TV.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: kosa kata
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 09 Jul 2019 03:44
Last Modified: 09 Jul 2019 03:44
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1607

Actions (login required)

View Item View Item