Laili, Nur Rifal (2018) Correlation between english reading habit and vocabulary mastery at eleventh Graders of SMAN 1 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Nur Rifal Laili - 1401120978.pdf Download (1MB) |
Abstract
The aim of the research was to find out: the correlation between English reading habit and vocabulary mastery in SMAN 1 Palangka Raya. This study was focused to find out the correlation between English reading habit and vocabulary mastery at eleventh graders of SMAN 1 Palangka Raya.
The research type was correlation design with quantitative. In collecting the data, the researcher used questionnaire and multiple choice tests. The population of the research were the eleventh grade students of SMAN 1 Palangkaraya. The sample of the research consisted of 71 students. The technique of sampling was cluster random sampling. The technique in data collecting of English reading habit used questionnaire. The technique in data collecting of vocabulary mastery used multiple choice tests. The technique of data analysis used the Pearson product moment.
The research findings showed that: (1) English reading habit at eleventh graders of SMAN 1 Palangka Raya is in fair category. There are 46 students or 64.79% averagely got scores between 57-80. (2) The students’ mastery in vocabulary is in good category with the mean score of vocabulary mastery test is 74.11. (3) There is positive correlation in low category between English reading habit and vocabulary mastery at eleventh graders of SMAN 1 Palangka Raya which is the value of rxy = 0.383 > rtable = 0.237. The alternative hypothesis (Ha) is accepted and null hypothesis (Ho) is rejected. The finding of this research, there is positive correlation in low category between English reading habit and vocabulary mastery.
ABSTRAK
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui: Kebiasaan Membaca Bahasa Inggris dan Penguasaan Kosa Kata di SMAN 1 Palangka Raya. Penelitian ini fokus untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan membaca bahasa Inggris dan penguasaan kosa kata pada siswa kelas 11 di SMAN 1 Palangka Raya
Penelitian ini adalah penelitian bersifat korelasi dengan kuantitatif. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan kuesioner dan tes pilihan ganda. Populasi penelitian adalah siswa kelas sebelas SMAN 1 Palangkaraya. Sample penelitian terdiri dari 71 siswa. Metode pengambilan sampel adalah metode cluster random sampling. Teknik pengumpulan data kebiasaan membaca bahasa Inggris menggunakan kuesioner. Teknik pengumpulan data penguasaan kosakata menggunakan tes pilihan ganda. Teknik analisis data menggunakan korelasi Pearson product moment.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Kebiasaan membaca bahasa Inggris pada siswa kelas 11 di SMAN 1 Palangka Raya termasuk dalam kategori sedang. Ada 46 siswa atau 64.79% rata-rata mendapat skor antara 57-80. (2) Penguasaan siswa dalam kosakata berada dalam kategori baik dengan skor rata-rata tes penguasaan kosakata adalah 74.11. (3) Ada korelasi positif dalam kategori rendah antara kebiasaan membaca bahasa Inggris dan pengusaan kosakata pada siswa kelas 11 SMAN 1 Palangka Raya yang merupakan nilai rxy = 0,383> rtabel = 0,237. Temuan penelitian ini, adanya korelasi positif dalam kategori rendah antara kebiasaan membaca dalam bahasa Inggris dan penguasaan kosakata.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Membaca; Teks Bahasa Inggris; Kosa kata |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 12 Jun 2019 01:24 |
Last Modified: | 12 Jun 2019 01:24 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1590 |
Actions (login required)
View Item |