The effect of word wall usage on students vocabulary size at MTs An-Nur Palangka Raya

Susanti, Norliana Astria (2018) The effect of word wall usage on students vocabulary size at MTs An-Nur Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Norliana Astria Susanti - 1201120812.pdf

Download (999kB)

Abstract

This study aimed to measure the effect of using word wall technique on vocabulary size. This study was conducted at MTs An-Nur Palangka Raya academic year 2018-2019 as the subject of the study. The subject of this study consisted of 60 students’ of seven grades.
The research used quantitative approach in finding out the answer of the problem of the study, technique of the data collection used test. The design of the study was quasi-experimental design where the writer used nonrandomized control group pre-test, post-test design with a kind of treatment. The sample of study was determined using cluster sampling technique. There were two classes, namely VIII-A as experiment class (taught by word wall) with the total number of 30 students and VIII-B as control class (without word wall) with the total number of 30 students. The researcher gave pre-test and post-test to both groups.
After getting the data were from pre-test and post-test, the researcher analyzed the data using SPSS 16. Program to tes the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of ttest=3.892 with ttable=1.671 at 5% level of significance and ttable=2.390 at 1% level of significance with degress of freedom=58. It showed that the ttest was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of using word wall technique toward the students vocabulary size at the seven graders of MTs An-Nur Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (H0) stating that there was no significant effect of using word wall technique toward the students vocabulary size at the seven graders of MTs An-Nur Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of using word wall technique toward the students vocabulary size at seven graders of MTs An-Nur Palangka Raya.

ABSTRAK

Penilitian ini bertujuan untuk mengetahui ukuran kosa kata siswa kelas VII menggunakan teknik kata dinding. Penelitian ini dilaksanakan di MTs An-Nur Palangka Raya tahun pelajaran 2018/2019 sebagai subjek penelitian. Subjek dari penelitian ini berjumlah 60 siswa kelas VII.
Dalam penelitian ini, penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian, teknik pengumpulan data menggunakan tes. Jenis penilitian ini menggunakan kuasi-eksperimen desain, peneliti menggunakan desain kelompok kontrol tidak acak pre-test, post-test dan treatment. Penentuan sampel dengan menggunakan teknik cluster sampling. Ada dua kelas dalam penelitian ini, kelas eksperimen VII-A (mengajar menggunakan kata dinding) dengan jumlah 30 siswa dan VII-B sebagai kelas kontrol (tanpa kata dinding) dengan jumlah 30 siswa untuk masing masing kelas. Peneliti memberikan pre-test dan post-test untuk kedua kelas.
Setelah mendapatkan data dari pre-test dan post-test, peneliti menganalisis data menggunakan program SPSS 16 untuk menguji hipotesis yang dinyatakan berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai ttes=3.892 dengan ttabel=1.671 pada 5% dan tingkat siknifikansi ttabel=2.390 pada 1% tingkat siknifikansi dengan degress of freedom=58. Ini menunjukan bahwa ttest lebih tinggi dari pada ttabel. Hasil penguji hipotesis ditentukan bahwa hipotesis alternatif menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan menggunakan teknik dinding kata terhadap ukuran kosa kata siswa di kelas tujuh MTs An-Nur palangka Raya diterima dan hipotesis nol menyatakan bahwa tidak ada efek signifikan menggunakan teknik dinding kata terhadap ukuran kosa kata siswa kelas tujuh MTs An-Nur Palangka Raya ditolak. Ini berarti bahwa ada pengaruh yang signifikan menggunakan teknik dinding kata terhadap ukuran kosa kata siswa pada siswa kelas tujuh MTs An-Nur Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Vocabulary
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 10 Jun 2019 02:42
Last Modified: 10 Jun 2019 02:42
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1582

Actions (login required)

View Item View Item