English nominalization in argumentative text by english education study program students of IAIN Palangka Raya

Triningsih, Neneng (2018) English nominalization in argumentative text by english education study program students of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Neneng Triningsih - 1401120948.pdf

Download (659kB)

Abstract

The study was aimed to analyze English Nominalization in argumentative writing by English Education Study Program Students at IAIN Palangka Raya .

The research design was content analysis study in qualitative research method. The data were collected from students’ writing products as documentations. The data was analyzed by using coding frame observation as research instrument. The subject was 10 4th semester students of English Education Study Program Students at IAIN Palangka Raya on Academic Year 2017/2018.

In the result findings, researcher found that types of nominalization the applying of suffix in verb was excessively which the rank using was from suffix in verb, gerund, different meaning between verb and noun, nominalization from adjective, and deverbal noun. The construction consist of two main patterns, they were nominalization as modifier and nominalization as head. Nominalization as modifier had 2 patterns and nominalization as head had more many patterns. For the last, in the problematic of students’ writings, researcher found problematics in gramatical shift and nominal group and structural adjustment problems. Meanwhile, 4th semester student at IAIN Palangka Raya use little nominalization words that did not related with the lenght of the writing. But, they could properly improve the nominalization with the little problem in their writings. Moreover, they could improve nominalization in complex expressions.

ABSTRAK

Riset ini bertujuan untuk menganalisa Nominalisasi Bahasa Inggris dalam teks Argumentatif oleh Mahasiswa program studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.

Desain riset ini adalah analisis isi dengan metode kualitatif. Data terkumpul dan dianalisis dari produk menulis mahasiswa sebagai dokumentasi. Data dianalisis dengan menggunakan kerangka pengkodean observasi sebagai instrumen riset. Subjek berasal dari mahasiswa prodi Pendidikan Bahasa Inggris semester 4 IAIN Palangka Raya.

Pada penemuan hasil, peneliti menemukan bahwa nominalisasi jenis suffix in verb adalah yang paling banyak muncul dengan urutannya mulai dari suffix in verb, gerund, nominalisasi perbedaan makna antara kata kerja dan noun, nominalisasi dari kata sifat, dan deverbal noun. Kontruksi dari nominalisasi terdiri atas 2 rumus utama, yaitu nominalisasi sebagai pelengkap dan nominalisasi sebagai kepala frasa. Nominalisasi sebagai pelengkap memiliki 2 rumus dan nominalisasi sebagai kepala frasa memiliki lebih banyak rumus. Dan yang terakhir, hasil dari analisis permasalahan menulis telah ditemukan masalah pada pergeseran tata bahasa dan masalah ungkapan dalam pengelompokkan nominal dan pengaturan struktur. Meskipun, mahasiswa semester 4 IAIN Palangka Raya menggunakan sedikit kata-kata nominalisasi yang mana tidak sesuai dengan panjang dari tulisannya. Akam tetapi, mereka dapat mengaplikasikannya dalam ekspresi yang komplex.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Teks Bahasa Inggris; Normalisasi
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 22 May 2019 02:26
Last Modified: 22 May 2019 02:26
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1567

Actions (login required)

View Item View Item