Ulfah, Maria (2018) Need analysis on efl students of essay writing course at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Maria Ulfah - 1401120981.pdf Download (982kB) |
Abstract
The research aimed to identify the students’ needs. Focused of the research to find out the necessities, wants, lacks and the students’ learning needs of essay writing course at IAIN Palangka Raya
The research type was quantitative approach belongs to survey research design. In collecting the data, the researcher used questionnaire and documentation. The population of the study were the third semester students of academic year 2017/2018 who registered in essay course classroom. The sample of the study consisted of 63 students. The Method of sampling in this study was total sampling. The data was analyzed by using SPSS Program 16.0
The result findings covered the target needs and the learning needs of the students, the target needs contained of necessities, wants and lacks. First, for the necessities 81.0% students want to be able study abroad = 4.76. The second, students’ want 54.0% of students prefer to learn the theory before do the writing assignment =4.37. Third, for the lacks, students faced some problems such students difficult using correct grammar =4.08, complete an essay on time =3.89 and write an essay using proper vocabulary =3.73 it was indicating the problems on some important components of writing, namely vocabulary, structure, and grammar. Finally, for the learning needs of the students the research also found such as their preferred classroom participations and preferred places to do writing activities. Students more interesting participate in activity / projects to improve their writing ability and also students prefer do writing activities in the classroom than outside of classroom.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi kebutuhan mahasiswa. Focus penelitian ini untuk menemukan kebutuhan keinginan, kekurangan dan kebutuhan pembelajaran pada mata kuliah menulis essai di IAIN Palangka Raya.
Tipe penelitian ini adalah penelitian kuantitatif yakni penelitian survey. Dalam pengumpulan data, peneliti menggunakan angket dan dokumentasi. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswa semester tiga tahun akademik 2018/2019 yang terdaftar di kelas menulis essai. Sampel penelitian terdiri dari 63 mahasiswa. Metode sampel yang digunakan adalah sampel keseluruhan. Data di analisa menggunakan program SPSS 16.0.
Hasil penelitian meliputi kebutuhan target dan kebutuhan pembelajaran, kebutuhan target meliputi kebutuhan, keinginan dan kekurangan. Pertama, untuk kebutuhan 81.0% mahasiswa berkeinginan dapat melanjtkan pendidikan di luar negeri = 4.76. Kedua, keinginan 54.0% mahasiswa lebih menyukai mempelajari teori terlebih dahulu sebelum mengerjakan sebuah tugas menulis =4.37. Ketiga, untuk kekurangan, mahasiswa menghadapi beberapa masalah seperti kesulitan menulis essai menggunakan tatabahasa yang benar =4.08, menyelesaikan essai tepat waktu =3.89 dan menulis essai menggunakan kosakata yang tepat =3.73. Permasalahan-permasalah tersebut mengidentifikai bahwa mahasiswa lemah pada beberapa komponen-komponen penting dari menulis, yakni kosakata, susunan dan tatabahasa. Peneliti juga menemukan kebutuhan belajar mahasiswa seperti partisipasi di ruang kelas dan tempat yang mereka lebih sukai untuk aktivitas menulis. Mahasiswa lebih tertarik dalam aktivitas/projek untuk meningkatkan kemapuan menulis mereka dan mahasiswa juga lebih menyukai untuk menulis essai di dalam kelas dari pada di luar kelas.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Analisa Kebutuhan; Pendidikan Bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 14 May 2019 23:56 |
Last Modified: | 14 May 2019 23:56 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1530 |
Actions (login required)
View Item |