The effectiveness of clustering technique using mindjet manager toward students’ability in writing recount text at the eighth grade of Smpn 11 palangka raya

Haqaillah, Hawasul (2018) The effectiveness of clustering technique using mindjet manager toward students’ability in writing recount text at the eighth grade of Smpn 11 palangka raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Hawasul Haqaillah - 1121120508.pdf

Download (2MB)

Abstract

The objectives of this study were (a). To measure the effectiveness clustering technique of using mindjet manager in teaching writing recount text to high students at the eighth grade of SMPN 11 Palangka Raya. (b). To measure the effectiveness of clustering technique using mindjet manager in teaching writing recount text to low students at the eighth grade of SMPN 11 Palangka Raya. (c). To measure the effectiveness of clustering technique using mindjet manager in teaching writing recount text to high and low students at the eighth grade of SMPN 11 Palangka Raya.
The result of testing reliability was found that the ro = 0.492 was higher than rtable = 0.4227 and had high criteria positive reliability. It meant that the instrument of this study could be used as the instrumentation of the study. Then, the result of testing normality found asymptotic significance (0.856) that was higher than significance level (α= 0.05). It could be concluded the data was in normal distribution. The result of homogeneity showed that the significance observed (0.817) was higher than (α= 0.05). It could be conclude that the data was not violated homogeneity. The result of Two- Ways ANOVA with SPSS 23 and manual calculation, the result of Fo between columns (17.657) that was higher than Ftable at significance level of 5% (4.08). It was interpreted that first Ha stating clustering technique using mindjet manager gave significance effect toward high level student’s ability in writing writing text was accepted. Then the value of Fo between rows (7.460) that was higher than Ftable at significance level of 5% (4.08). It was interpreted second Ha stating that clustering technique using mindjet manager media gave significance effect toward low level student’s ability in writing recounte text was accepted. Lastly, the value of Fo interaction (6.529) that was lower than Ftable at significance level of 5% (4.08). It was interpreted that Ha stating clustering technique using mindjet manager gave significance effect toward high and low level student’s ability in writing recount text was accepted.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah (a).untuk mengetahui keefektipan teknik clustering menggunakan mindjet manager terhadap kemampuan siswa yang tinggi dalam menulis recount text pada siswa kelas delapan di SMPN 11 Palangka Raya. (b). untuk mengetahui keefektian teknik clustering menggunakan mindjet manager terhadap kemampuan siswa yang rendah dalam menulis recount text pada siswa kelas delapan di SMPN 11 Palangka Raya. (c). untuk mengetahui keefektipan teknik clustering menggunakan mindjet manager terhadap kemampuan siswa yang tinngi dan rendah dalam menulis recount text pada siswa kelas delapan di SMPN 11 Palangka Raya.
Hasil dari pengujian reliabiliti, diperoleh nilai ro= 0.492lebih tinggi dari rtable (0.4227) pada level signifikan 0.05. Oleh karena nilai koefisien reliabilitinya tinggi yaitu 0.715.sehingga dapat disimpulkan bahwa instrument dari uji ini dapat digunakan sebagai instrument penelitian. Kemudian hasil dari pengujian normalitas diperoleh nilai asymptotic significance (0.856) yang mana lebih tinngi dari level signifikan pada 0.05. Oleh sebab itu dapat disimpulkan bahwa data dari penelitian ini berdistribusi normal. Selanjutnya berdasarkan hasil pengujian homogenitas diperoleh hasil signifikan hitung (0.817) yang mana lebih tinggi dari (α= 0.05). dari hasil itu dapat disimpulkan bahwa data penelitian ini memiliki varian yang homogen. Berdasarkan perhitungan menggunakn ANOVA dua jalur pada SPSS 23 dan penghituan manual. Diperoleh Ha Pertama, yaitu dengan nilai Fo antar kolom (17.657) yang kemudian dibandingan dengan nilai Ftable pada level signifikan 0.05 (4.08), karena Fo (17.657) >Ftabel (4.08). Sehingga dapat disimpulkan bahwa Ha yang menyatakan teknik clustering menggunakan mindjet manager memberikan efek yang signifikan pada siswa yang memiliki kemampuan tinggi dalam menulis recount text dapat diterima dan H0 ditolak. Kedua, diperoleh nilai dari Fo antar baris (7.460) yang kemudian dibandingan dengan nilai Ftabel pada level signifikan 0.05 (4.08), karena Fo (7.460) >Ftabel (4.08). Sehingga dapat disimpulkan bahwa Ha yang menyatakan teknik clustering menggunakan mindjet manager memberikan efek yang signifikan pada siswa yang memiliki kemampuan rendah dalam menulis recount text dapat diterima dan H0 ditolak. Ketiga, diperoleh nilai Fo (6.529) yang kemudian dibandingan dengan nilai Ftabel pada level signifikan 0.05 (4.08), karena Fo (6.529)<Ftabel (4.08). Sehingga dapat disimpulkan bahwa Ha yang menyatakan teknik clustering menggunakan mindejt manager memberikan efek yang signifikan pada siswa yang memiliki kemampuan tinggi dan rendah dalam menulis recount text dapat diterima dan H0 ditolak.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kemampuan Menulis; Recount Text
Subjects: 19 STUDIES IN CREATIVE ARTS AND WRITING > 1903 Journalism and Professional Writing > 190303 Technical Writing
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 08 Mar 2019 00:51
Last Modified: 08 Mar 2019 00:51
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1378

Actions (login required)

View Item View Item