Learning strategiesin writing paragraph applied by the eighth grade students of smp negeri 8 palangka raya

Octaviani, Hasti (2018) Learning strategiesin writing paragraph applied by the eighth grade students of smp negeri 8 palangka raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Hasti Octaviani - 1401120931 baru.pdf

Download (1MB)

Abstract

The principle purpose of this study were to describe the learning strategies in writing paragraph applied by the eighth grade students of SMP Negeri 8 Palangka Raya, as follow : (1) What are strategies used by the successful students who get high score in writing paragraph ? (2) What are strategies used by the unsuccessful students who get low score in writing paragraph ? The objective of this study is to describe the strategies used by the successful students who get high score in writing paragraph of SMP Negeri 8 Palangka Raya, and to describe the strategies used by the unsuccessful students who get low score in writing paragraph of SMP Negeri 8 Palangka Raya.
In this study, the reseacher used qualitative approach, the design of the study was descriptive qualitative. The researcher got the data, it used some techniques such as observation, questionnaire, interview and documentation. In analyzing data, it used some techniques such as data collection, data reduction, data display and verification. For the data endorsement, it was used triangulation technique.
The sample of this study are 35 students of class VIII-4 in SMP Negeri 8 Palangka Raya. The researcher selected several students in VIII-4 as an interviewee. There were 6 people interviewee by successful students and 5 people interviewee by unsuccessful students
The results showed that: learning strategies influence the students’ writing score; the successful students who get the highest score were used cognitive strategies and metacognitive strategies and the unsuccessful students who get the lowest score was used social strategies, memory strategies, and affective strategies.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan memberikan gambaran bagaimana strategi dalam menulis paragraf yang diterapkan oleh siswa kelas delapan SMP Negeri 8 Palangka Raya, sebagai berikut: (1) Apa strategi yang digunakan oleh siswa yang berhasil 'yang mendapatkan nilai tinggi dalam menulis paragraf ? (2) Apa strategi yang digunakan oleh siswa yang tidak berhasil yang mendapat nilai rendah dalam menulis paragraf? Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan strategi yang digunakan oleh siswa yang berhasil yang mendapatkan nilai tinggi dalam menulis paragraf SMP Negeri 8 Palangka Raya, dan untuk menggambarkan strategi yang digunakan oleh siswa yang tidak berhasil yang mendapatkan skor rendah dalam menulis paragraf SMP Negeri 8 Palangka Raya.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan kualitatif, desain penelitian ini adalah deskriptif kualitatif. Peneliti mendapatkan data, menggunakan beberapa teknik seperti observasi, kuesioner, wawancara dan dokumentasi. Dalam menganalisis data, ia menggunakan beberapa teknik seperti pengumpulan data, penyelesaian data, data pemaparan dan penarikan kesimpulan. Untuk pengabsahan data, digunakan teknik triangulasi.
Sampel penelitian ini adalah 35 siswa kelas VIII-4 di SMP Negeri 8 Palangka Raya. Peneliti memilih beberapa siswa di VIII-4 sebagai orang yang diwawancara. Ada 6 orang yang diwawancara oleh siswa yang berhasil dan 5 orang yang diwawancara oleh siswa yang tidak berhasil.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa: strategi pembelajaran mempengaruhi skor menulis siswa; siswa yang berhasil mendapatkan skor tertinggi menggunakan strategi kognitif dan strategi metakognitif dan siswa yang tidak berhasil yang mendapat skor terendah menggunakan sosial strategi, memori strategi, dan afektif strategi.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Strategi Belajar; Menulis Paragraf
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 04 Mar 2019 02:20
Last Modified: 04 Mar 2019 02:20
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1360

Actions (login required)

View Item View Item