The effect of “power” technique on students’ writing skill at MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya

Munawaroh, Dewi (2018) The effect of “power” technique on students’ writing skill at MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Dewi Munawaroh - 1121120611.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed concerned on Improving the Students’ Achievement in Writing Descriptive Texts through Prepare, Organize, Write, Edit, Rewrite (POWER) Strategy. In this research, the writer conducted quantitative approach with quasi – experimental design. The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment, and observed the students’ scores by pre-test and post-test. Subject of this research were the eight grade students at MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya, the researcher took all students of two classes as the sample of the study. They were class VIII A which consisted of 30 students ( using POWER technique ) and class VIII C which consisted of 30 students ( without POWER technique ).since its design was quasi experimental design, independent sample T test of SPPS calculation is measure the group scores. consisted of 30 students. Based on the calculation of independent sample T test using SPPS statistic program, the result showed that T test of significance two-tailed is lower than alpha 0,05 (0,00 ≤ 0,05). it means the group who was given Power Technique has different effect with the group who was not given Power Technique on eight students” writing of Descriptive text at MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya. To know whether experiment group who was given Power Strategy has better effect or no on students writing of descriptive text than control group who was not given Power technique, It can be seen from the mean score of both group. Based on the mean score of both group, it shows that the mean score of experiment group who was given Power Strategy is (69.76 ) higher than the mean score of control group who was not given Power Technique (60.63).
The conclusion is that the Prepare, Organize, Write, Edit, Rewrite (POWER) Strategy can improve the students’ achievement in writing descriptive text.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur dampak Power Teknik terhadap kemampuan siswa kelas delapan dalam penulisan teks deskriptif di MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif dengan desain kuasi eksperimental. Peneliti merancang rencana pelajaran, memberi perlakuan, dan mengamati nilai siswa dengan pre-test dan post-test. Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VIII MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya. mereka berjumlah 52 siswa. Peneliti mengambil semua siswa dari dua kelas sebagai sampel penelitian. Mereka kelas (VIII A) yang terdiri dari 30 siswa (diberi Power Teknik) dan kelas (VIII C) yang terdiri dari 30 siswa (tanpa diberi Power Teknik). Karena disainnya adalah desain eksperimen kuasi uji t hitung bebas perhitungan SPSS digunakan untuk mengukur skor kelompok dari penelitian ini. Berdasarkan perhitungan uji t sampel independen dengan menggunakan program statistic SPSS, hasil penelitian menunjukkan bahwa uji t signifikansi two tails lebih rendah dari alfa 0,05 (0,00 ≤ 0,05). Artinya kelompok yang diberi Power Technique memiliki efek yang berbeda dengan kelompok yang tidak diberi Power Technique pada teks deskriptif di MTs Muslimat Nadhlatul Ulama Palangka Raya. Untuk mengetahui apakah kelompok eksperimen yang diberi Power Teknik memiliki efek yag baik atau tidak terhadap penulisan teks deskriptif siswa daripada kelompok kontrol yang tidak diberi Power Teknik, dapat dilihat dari skor rata-rata kedua kelompok berdasarkan rata-rata skor kedua kelompok, hal ini menunjukkan bahwa rata-rata skor kelompok eksperimen yang diberi Power Teknik koreksi kesalahan atau error correction adalah ( 69.76 ) lebih tinggi (≥) dibandingkan dengan rata-rata skor kelompok control yang tidak diberi Power teknik (60.63).
Kesimpulannya, siswa yang diberi Power Tehnik pada penulisan teks deskriptif memiliki hasil yang lebih baik daripada siswa yang tidak diberi Power teknik pada penulisan teks deskriptif.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Menulis; Teks Deskriptif
Subjects: 19 STUDIES IN CREATIVE ARTS AND WRITING > 1903 Journalism and Professional Writing > 190303 Technical Writing
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 07 Feb 2019 06:37
Last Modified: 07 Feb 2019 06:37
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1322

Actions (login required)

View Item View Item