English tutors’ perception on efl classroom seating arrangement (multi cases study of five private english courses in palangkaraya)

Sumbogo, Dapit (2018) English tutors’ perception on efl classroom seating arrangement (multi cases study of five private english courses in palangkaraya). Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Dapit Sumbogo.pdf

Download (1MB)

Abstract

The principle purpose of the study was to investigate some problems as follows: (1) How is the condition of Five Private English Courses (Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa and ICB) itself ?. (2) How do the english tutors perceive on EFL classroom seating arrangement ?. (3) How does the seating arrangement affect student performance in learning english ?. Because of that, the purpose of this study are: (a) To investigate the condition of Five Private English Courses (Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa and ICB) itself. (b) To investigate the english tutors perceive on EFL classroom seating arrangement. (c) To investigate the affect of seating arrangement on student performance in learning english.
In this research, the writer used qualitative case study approach with descriptive design to answer the problems. The subject of the study were Five Private English Courses in Palangkaraya and the sample of the study were ten tutors from those Five Private English Courses. With two tutors from each Private English Courses with one condition they must have been teach more than a year, by using techniques such as observation, interview and documentation to achieve data. In analyzing the data, the writer used data collection, data reduction, data display and conclusion.
The main research findings of this study were : 1) The condition of five Private English Courses in Palangka Raya they were Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa and ICB. 2) The english tutors perception on EFL classroom seating arrangement which are; they often applied seating arrangement in their class, U-shape and Rows seating were the seating arrangement that they usually used. 3) Classroom seating arrangement affect on student performance in learning english whic were used two way to collect the data; a. Observation result; the used of seating arrangement increased their focus, student who sit in front always active, b. Interview result; student always like and obviously enjoy classroom seating arrangement

ABSTRAK

Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk menyelidiki beberapa masalah sebagai berikut: (1) Bagaimana kondisi lima Kursus Prifat Bahasa Inggris (Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa dan ICB) itu sendiri ? (2) Bagaimana persepsi tutor bahasa inggris tentang pengaturan tempat duduk kelas EFL ?. (3) Bagaimana pengaturan tempat duduk mempengaruhi kinerja siswa dalam belajar bahasa Inggris ? Maka dari itu, tujuan penelitian ini adalah: (a) Untuk menyelidiki lima Kursus Prifat Bahasa Inggris (Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa dan ICB) itu sendiri. (b) Untuk menyelidiki persepsi tutor bahasa inggris mengenai pengaturan tempat duduk di kelas EFL. (c) Untuk menyelidiki pengaruh pengaturan tempat duduk pada kinerja siswa dalam belajar bahasa inggris.
Untuk menjawab masalah utama dalam penelitian ini, penulis menggunakan pendekatan studi kasus kualitatif dengan desain deskriftif. Subjek penelitian ini adalah lima Kursus Prifat Bahasa Inggris di Palangkaraya dan sampel penelitian adalah sepuluh tutor dari lima Kursus Prifat Bahasa Inggris dan Dua tutor dari masing-masing Kursus Prifat Bahasa Inggris. Dengan syarat tutor-tutor tersebut sudah menjadi tutor lebih dari satu tahun, dengan menggunakan teknik seperti observasi, wawancara dan dokumentasi untuk mengumpulkan data. Dalam menganalisi data, penulis menggunakan teknik pengumpulan data, reduksi data, menampilkan data dan pengambilan kesimpulan.
Temuan utama dari penelitian ini adalah: 1) Kondisi lima Kursus Prifate Bahasa Inggris di Palangka Raya yaitu Prima Mandiri Utama, Eduprana, Primagama, Aku Bisa dan ICB. 2) Persepsi tutor bahasa Inggris pada pengaturan tempat duduk dikelas EFL yaitu; mereka sering menerapkan pengaturan tempat duduk dikelas EFL, bentuk tempat duduk U-Shape dan Rows biasanya mereka gunakan. 3) Pengaturan tempat duduk dikelas berpengaruh terhadap kinerja siswa dalam pembelajaran bahasa inggris, yang mana penulis menggunakan dua cara untuk mengumpulkan data: a) hasil observasi; Penggunaan pengaturan tempat duduk juga membantu meningkatkan kefokusan mereka, siswa yang duduk didepan selalu aktif. b) Hasil wawancara; siswa menyukai pengaturan tempat duduk dikelas EFL.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kursus Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 04 Feb 2019 02:52
Last Modified: 04 Feb 2019 02:52
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1317

Actions (login required)

View Item View Item