Leaduwee, Askanda (2018) The english speaking difficulties of thai student in ma'had al-jami'ah : sociolinguistics perspective. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Askanda Leaduwee - 1401121009.pdf Download (1MB) |
Abstract
The purpose of this study was to find out the difficulty of speaking English from Thai students in ma'had al-jami'ah: sociolinguistics perspectives This study focused on knowing what and because of what Thai students have problems in speaking in English using English.
This type of research is quantitative. In collecting data, researchers used observation and interviews. The research population is the highest grade students in ma'had al-jami'ah IAIN Palangka raya The research sample consists of 7 students. The sampling method in this study is observation and interview. Data collection techniques are appropriate for the type of learning difficulties associated with academic learning difficulties (academic learning difficulties) related to development including motor impairment and perception, language.
Research findings show that Thai students rarely speak in English that their reason for speaking English is that they do not have vocabulary, they are afraid to do something wrong in English and they find it difficult because they rarely speak English and they have reason to speak difficult English. Speaking of the causes of English difficulties said that it was caused by a lack of vocabulary & abilities, it was caused by not being brave.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kesulitan berbicara bahasa inggris dari siswa thai di ma'had al-jami'ah : sociolinguistics perspektif Penelitian ini fokus untuk mengetahui bagai mana dan kerena apa mahasiswa Thailand ada masalah dalam berbicra dalam bahasa mengguna kan inggris.
Jenis penelitian adalah kuanlitatif. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan observasi dan wawancara . Populasi penelitian adalah mahasiswa tahiland yang ting di di ma'had al-jami'ah IAIN palangka raya Sample penelitian terdiri dari 7mahasiswa. Metode pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah observasi dan wawancara. Teknik pengumpulanData sesuai dengan jenis kesulitan belajar yang terkait dengan kesulitan belajar akademik (kesulitan belajar akademik) yang terkait dengan perkembangan termasuk gangguan motorik dan persepsi, bahasa
Temuan penelitian menunjukkan bahwa Siswa Thailand jarang berbicara dalam bahasa Inggris bahwa alasan mereka untuk berbicara bahasa Inggris adalah bahwa mereka tidak memiliki kosakata, mereka takut untuk melakukan sesuatu yang salah dalam bahasa Inggris dan mereka merasa kesulitan karena mereka jarang berbicara bahasa Inggris dan mereka memiliki alasan untuk berbicara bahasa Inggris yang sulit.Berbicara tentang penyebab kesulitan bahasa Inggris mengatakan bahwa itu disebabkan oleh kurangnya kosakata & kemampuan, itu disebabkan oleh tidak berani.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | sosiolinguistic |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 31 Jan 2019 02:08 |
Last Modified: | 31 Jan 2019 02:08 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1309 |
Actions (login required)
View Item |