The effect of list group label strategy on Students' vocabulary mastery at the eighth Grade of MTs Islamiyah Palangka Raya

Masyriqi, Amirul (2018) The effect of list group label strategy on Students' vocabulary mastery at the eighth Grade of MTs Islamiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Amirul Masyiriqi - 1121120617.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at measuring the effect of using list group label strategy on the eighth grade students' vocabulary mastery. The main purpose of this study was to find out whether there was any significant difference in the students' achievement between experimental and control groups.
The researcher conducted this study used quantitative research with quasi-experimental design. The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment, and observed the students' scores by pre-test and post-test. The population of the study was all of the eighth grade students at MTs Islamiyah Palangka Raya. They were 38 students. The researcher took all students of two classes as the sample of the study. They were class (VIII-A) which consisted of 19 students (given list group label strategy) and class (VIII-B) which consisted of 19 students (without list group label strategy). Since its design was quasi experimental design, the data of the test were analyzed by using SPSS and t-test formula to know the difference of the students vocabulary mastery between two groups. In the pre-test, the average score of the experimental group was 31.68 and the control group was 32.85. The average score of post-test of the experimental group was 57.63 and the control was 44.79. The result of the t-test was 2.862 and t-table at 1 % and 5% was 2.028 and 2.719 it means that t-test value is higher than t-table 2.028< 2.862 >2.719. This indicated that teaching vocabulary by using list group label strategy gives significant effect toward the students' vocabulary mastery.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur dampak list group label strategi terhadap kemampuan penguasaan kosa kata pada siswa kelas delapan. Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada perbedaan signifikan dalam pencapaian siswa antara kelompok ekperimen dan kontrol.
Peneliti melakukan penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif dengan desain kuasi eksperimental. Peneliti merancang rencana pelajaran, memberi perlakuan dan mengamati nilai siswa dengan pre-test dan post-test. Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VIII di MTs Islamiyah Palangka Raya. Mereka berjumlah 38 siswa. Peneliti mengambil semua siswa dari dua kelas sebagai sampel penelitian. Mereka adalah kelas (VIII-A) yang terdiri dari 19 siswa (diberi list group label strategi) dan kelas (VIII-B) yang terdiri dari 19 siswa (tanpa list group label strategi). Karena desainnya adalah dengan desain kuasi eksperimen, maka hasil data tes dianalisis dengan menggunakan SPSS dan rumus t-test untuk mengetahui perbedaan penguasaan kosa kata siswa antara dua kelompok. Pada pre-test, nilai rata-rata kelompok eksperimen adalah 31,68 dan kelompok kontrol adalah 32,85. nilai rata-rata post-test kelompok eksperimen adalah 57,63 dan kontrol adalah 44,79. Hasil uji t adalah 2,862 dan t-tabel sebesar 1% dan 5% adalah 2,028 dan 2,719 artinya nilai t-test lebih tinggi dari t tabel 2.028 <2.862> 2.719. Hal ini menunjukkan bahwa pengajaran kosakata dengan menggunakan list group label memberikan pengaruh yang signifikan terhadap penguasaan kosa kata siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kosakata Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 28 Jan 2019 04:02
Last Modified: 28 Jan 2019 04:02
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1299

Actions (login required)

View Item View Item