Amalia, Normislona (2017) The effect of note taking on listening comprehension of the third semester students of english department at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
ABSTRAK.pdf Download (776kB) |
|
Text
BAB I-V.pdf Download (952kB) |
Abstract
The main purpose of the study was to find out whether the students whom taught using Note Taking gain better scores than the students whom taught without Note Taking at third semester students in Interpretive Listening class at IAIN Palangka Raya. The type of this study was quasi-experimental, and the writer used quantitative approach in finding out to answer of the problem, the data collecting techniques used test and documentation.
There were two classes of study namely B class as experimental group and C class as control group with the total number students which B class 25 students and C class 25 students. The sample of study was determined using cluster sampling technique. Both groups were given pretest before treatment. Then, the students of experiment group were taught by using Note Taking and control group was taught without using Note Taking. Finally, the writer gave posttest to both groups. The normality of the test was pretest and posttest of the experiment group in Kolmogorov-Smirnov was higher than level of significance Alpha used or r = 0.830> 0.05 (pretest) and r = 0.356 > 0.05 (posttest) and the normality of the test was pretest and posttest of control group in Kolmogorov-Smirnov was higher than level of significance Alpha used or r = 0.393> 0.05 (pretest) and r = 0.349 > 0.05 (posttest) so the distribution are normal. The homogeneity from pretest of experiment group and pretest of control group on homogeneity of variances in sig column is known that p-value was 0.351. The data in this study fulfilled homogeneity since the p value is higher 0.351> 0.05. The homogeneity from posttest of experiment group and posttest of control group on homogeneity of variances in sig column is known that p-value was 0.372. The data in this study fulfilled homogeneity since the p value is higher 0.372 > 0.05.
In the result of hypothesis was using calculation of T-test with SPSS 18.0 The result of t-test which calculated by using SPSS 18.0 found the value of (tobserved) was greater than (ttable) at 1% and 5% significance level or 2.01>3.37>2.68. it was interpreted that alternative hypothesis (Ha) stated that students who were taught listening comprehension using Note Taking gain better scores than the students who were taught without using Note Taking was accepted and null hypothesis (Ho), students who were taught listening comprehension using Note Taking did not gain better scores than the students who were taught listening comprehension without using Note Taking was rejected. It meant that using Note Taking in teaching listening comprehension gives effect on the students’ listening comprehension at the third semester students of IAIN Palangka Raya.
ABSTRAK
Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah siswa yang diajar menggunakan Note Taking mendapatkan nilai yang lebih baik daripada siswa yang diajar tanpa Note Taking pada siswa semester tiga kelas Interpreting Listening di IAIN Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah kuasi eksperimental, dan penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk mengetahui jawaban masalah, teknik pengumpulan data menggunakan tes dan dokumentasi.
Ada dua kelas studi yaitu kelas B sebagai kelompok eksperimen dan kelas C sebagai kelompok kontrol dengan jumlah siswa kelas B kelas 25 dan kelas C 25 siswa. Sampel penelitian ditentukan dengan teknik cluster sampling. Kedua kelompok diberi pretest sebelum treatment. Kemudian, siswa kelompok eksperimen diajar dengan menggunakan Note Taking dan kelompok kontrol diajarkan tanpa menggunakan Note Taking. Akhirnya, penulis memberikan posttest kepada kedua kelompok. Normalitas tes dari pretest dan posttest kelompok eksperimen di Kolmogorov-Smirnov lebih tinggi dari pada tingkat signifikansi Alpha yang digunakan atau r = 0,830> 0,05 (pretest) dan r = 0,356> 0,05 (posttest) dan normalitas tes dari pretest dan posttest kelompok kontrol di Kolmogorov-Smirnov lebih tinggi dari pada tingkat signifikansi Alpha yang digunakan atau r = 0,393> 0,05 (pretest) dan r = 0,349> 0,05 (posttest) sehingga distribusinya normal. Homogenitas dari pretest kelompok eksperimen dan pretest kelompok kontrol pada homogenitas varians pada kolom sig diketahui bahwa nilai p adalah 0,351. Data dalam penelitian ini memenuhi homogenitas karena nilai p lebih tinggi 0,351> 0,05. Homogenitas dari posttest kelompok eksperimen dan posttest kelompok kontrol pada homogenitas varians pada kolom sig diketahui bahwa nilai p adalah 0,372. Data dalam penelitian ini memenuhi homogenitas karena nilai p lebih tinggi 0,372> 0,05.
Hasil hipotesis menggunakan perhitungan T-test dengan SPSS 18.0 Hasil uji t yang dihitung dengan menggunakan SPSS 18.0 menemukan nilai (tobserved) lebih besar dari (ttabel) pada tingkat signifikansi 1% dan 5% atau 2,01. > 3,37> 2,68. Diinterpretasikan bahwa hipotesis alternatif (Ha) menyatakan bahwa siswa mengajarkan pemahaman mendengar dengan menggunakan Note Taking mendapatkan nilai yang lebih baik daripada siswa yang diajar tanpa menggunakan Note Taking diterima dan hipotesis nol (Ho), siswa yang mengajarkan pemahaman mendengar menggunakan Note Taking tidak mendapatkan nilai yang lebih baik daripada siswa yang mengajarkan pemahaman mendengar tanpa menggunakan Note Taking ditolak. Artinya, menggunakan Note Taking dalam mengajarkan pemahaman mendengar memberi efek pada pemahaman mendengarkan siswa pada siswa semester III IAIN Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Note Taking |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 09 Oct 2018 02:13 |
Last Modified: | 09 Oct 2018 02:13 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1184 |
Actions (login required)
View Item |